TOP 5 – dania wegańskie

Moja miłość do kuchni roślinnej nie jest przypadkowa. Dieta wegetariańska i wegańska wcale nie oznacza życia na liściu sałaty. Ba! Powiedziałabym nawet, że jest tak bogata w pyszne i zdrowe produkty, że codziennie jesteśmy w stanie jeść coraz to nowe bezmięsne śniadania, obiady, kolacje czy też desery. Dla tych z Was, którzy jeszcze nie rozsmakowali się w potrawach wege przygotowałam moją ulubioną listę TOP 5 wegańskich dań w których z pewnością zakochasz się od pierwszego… kęsa? 🙂

Moje TOP 5 – dania wegańskie

top5_2

Dania wegetariańskie lub wegańskie kojarzą Nam się z hummusem, orzechami lub dużą ilością sałaty. To prawda, są to pyszne potrawy bezmięsne, ale to nie wszystko! Kuchnia wege to jadłospis bogaty w kasze, warzywa, owoce, orzechy, napoje roślinne etc. Menu bezmięsne wcale nie oznacza życia na zieleninie. Dlatego chciałabym Wam przedstawić moje TOP 5 wegańskich dań (w których zakochacie się od pierwszego wejrzenia ).

TOP 5 – dania wegańskie

1. Budyń z kaszy jaglanej 

polaroid_budyn.jpg

2. Wegański mus czekoladowy 

polaroid_mus.jpg

3. Falafel 

polaroid_falafel

*PRZEPIS:

Składniki:

ciecierzyca, 120 g

cebula, 1/4 szt.

czosnek, 1 ząbek

pietruszka, 1 łyżka

przyprawy: czarnuszka, papryka ostra

sałatka: grillowane paski marchewki i buraka, fasolka szparagowa

SOS: mleczko kokosowe (50 ml) + 1 łyżeczka kaszki mannej, mięta, bazylia, pieprz i sok z cytryny.

4. Pasztet z pestek dyni*

polaroid_pasztet

*PRZEPIS:

Składniki:
1 szklanka pestek dyni
1 marchewka – u mnie dwie mniejsze
1 pietruszka – u mnie większa
1 cebula
1 ząbek czosnku – u mnie dwa
1/2 szklanki kaszy jaglanej – ugotowanej
ok. 8 pomidorów suszonych z oleju – u mnie z 10
sól różowa, pieprz świeżo zmielony
odrobina ziół prowansalskich
szczypta kurkumy
łyżeczka słodkiej papryki
3 łyżki oleju

Pestki dyni zalewam na noc zimną wodą. Cebulę kroję w kostkę, marchewki i pietruszkę ścieram na tarce na dużych oczkach.
Wszystko razem podsmażam ( oliwę oczywiście rozgrzałam), dodaj czosnek – ja posiekałam na cienkie plasterki. Duszę wszystko do miękkości, możesz podlać, jeśli uznasz, że to konieczne.
Dodaję przyprawy, kurkumę, paprykę słodką oraz sól.

Namoczone i odcedzone pestki dyni blenduję z ugotowaną wcześniej kaszą (nie soliłam jej).
Dodaję przesmażone warzywa, pokrojone na drobno pomidory suszone, doprawiam do smaku solą i pieprzem.
Wszystko dokładnie mieszam, możecie też wyrobić masę rękami, co kto lubi, ja machałam łychą, bicek jest ;d

Masę przekładam do formy wysmarowanej olejem, ALE….wyłożyłam ją dodatkowo papierem do pieczenia, jakby tak miało coś przywrzeć czy coś….

Piec w 170 st przez około 40 minut. 

5. Krem z buraka

polaroid_burak

Skomentuj

