Dietetyczny budyń kokosowo – bananowy

Przygotowując ten post chciałam sobie przypomnieć ile to już przepisów z kaszą jaglaną możecie znaleźć na moim blogu. No i oczywiście nieprzypadkowo jest już ich całkiem pokaźna kolekcja! Kasza jaglana to przede wszystkim jedna z najpyszniejszych i najbardziej uniwersalnych kasz jakie istnieją! Dlaczego? Bo możesz ją wykorzystać do przygotowania pysznej, śniadaniowej „jaglanki” lub bananowych placuszków, wykorzystać do obiadu jako dodatek np. do szpinaku i suszonych pomidorów, a nawet przygotować z niej smakowity i dietetyczny deser! Ja mam jednak swój osobisty HIT jeśli chodzi o połączenia z kaszą jaglaną: banan i mleczko kokosowe! Twoje kubki smakowe po prostu eksplodują z radości i pyszności! Dlatego dzisiaj zachęcam Cię do przygotowania z tych trzech produktów dietetycznego budyniu ❤ Przepysznie, zdrowo i dietetycznie (można chcieć więcej?) 😉

Dietetyczny budyń kokosowo – bananowy

1 porcja: 336 kcal (36 g węglowodanów, 9 g tłuszczu, 5 g białek)

budyn_jaglany

SKŁADNIKI (1 porcja):

  • kasza jaglana, 30 g (3 łyżki stołowe)
  • banan, 100 g (1/2 dużego owocu lub jeden mały)
  • mleczko kokosowe w puszce, 40 ml (4 łyżki stołowe)
  • syrop z agawy/miód, 1 łyżeczka
  • migdały, 10 g (1 łyżka)
  • owoce np. borówki, maliny i truskawki (polecam gotową mieszankę mrożonek Hortex), 50 g (mała garść)
  • rodzynki, 10  g (1 łyżka) – opcjonalnie

WYKONANIE:

Jeśli chcesz zaoszczędzić czas rano to kaszę ugotuj dzień wcześniej. Pamiętaj o proporcjach: 1 porcja kaszy na 2 szklanki wody. Kaszę jaglaną przepłucz na sitku (najlepiej kilka razy) i wrzuć do garnuszka. Podpraż ją prze ok. 2-3 minuty i zalej wodą. Gdy się zagotuje trzymaj ją na małym ogniu ok. 15-20 minut, aż zmięknie i wchłonie cały płyn. Jeśli chcesz możesz dodać do niej łyżeczkę wiórków kokosowych lub 1/2 laski wanilii (a co!). Jeśli kasza została ugotowana wieczorem, to rano wystarczy dokończyć dzieło: pokroić banana i zblendować go z ugotowaną już kaszą i mleczkiem kokosowym. Powstanie gęsty i (bezhlutenowo-laktozowy) budyń ❤ Masę przełóż do miseczki i na wierzch dodaj rozmrożone owoce leśne (borówki, maliny, truskawki, wiśnie). Całość posyp płatkami migdałów i ew. rodzynkami, a na koniec skrop syropem z agawy/klonowym lub miodem!

*A później już tylko pałaszuj ze smakiem, bo to jedno ze smaczniejszych śniadań jakie mogą istnieć 😉 Serio!


Dlaczego częste jedzenie kaszy jaglanej jest tak ważne? Alergicy i osoby, które mają wrażliwy żołądek z pewnością już cenią lub powinny docenić jej właściwości. Ta kasza jest bowiem lekkostrawna i na dodatek nie uczula (m.in. jest bezglutenowa). To również bardzo cenne źródło białka i witamin z grupy B (a po co nam one? Są cenne dla dzieci, bo wspomagają hormon wzrostu. Dla karierowiczów, bo wpływają na tzw. równowagę psychiczną. No i w końcu dla każdego z Nas, gdyż chronią przed nowotworami).

Osoby będące na diecie powinny zwrócić szczególną uwagę na zawartą w jagłach witaminę B2, która uczestniczy w przemianach węglowodanów, białek i tłuszczy, a co za tym idzie wpływa na tempo przemian metabolicznych (czyli tempo naszego odchudzania). Jeśli masz problemy z utrzymaniem wagi lub czujesz, że Twoja przemiana materii jest słaba to musisz zwrócić szczególną uwagę na regularne spożywanie witaminy B2. Oprócz kaszy jaglanej znajdziesz ją też w mleku, jogurtach naturalnych, białych serach, kefirach, jajkach, chudym mięsie oraz produktach pełnoziarnistych (ciemne pieczywo, makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy).

Kasza jaglana to również źródło witaminy B6 niezbędnej zwłaszcza dla kobiet stosujących antykoncepcje hormonalną (łagodzi jej skutki uboczne)! Niedobór tej witaminy może prowadzić nawet do depresji! Poza wspomnianą kaszą jedzmy więc, zwłaszcza my kobiety, rośliny strączkowe (opcja wege), warzywa liściaste, pełne ziarna zbóż, mięso i  ryby.

Reklamy

One thought on “Dietetyczny budyń kokosowo – bananowy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s