Sałatka owocowo – warzywna z sosem sezamowym

Ostatnio będąc w sklepie natrafiłam na nowość spod znaku jednej z moich ulubionych firm („Fit&Easy”) o nazwie Super Koktajl Red lub Green. To zestaw świeżych, obranych i (co szczególnie ważne dla mnie i mojego lenistwa) już umytych warzyw! Dzięki temu już po wyjęciu z paczki są one gotowe do wykorzystania w kuchni! W swoim zamyśle oba zestawy mają stanowić gotową bazę dla zdrowych koktajli warzywno – owocowych. Chwyciłam więc obie paczki i uradowana wróciłam do domu z głową pełną pomysłów. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie wykorzystała ich w zupełnie inny sposób niż sugeruje to opakowanie 😉 Tak więc zestaw RED (burak, marchewka, seler naciowy) postanowiłam wykorzystać nie do koktajlu, a do kolorowej, warzywno – owocowej sałatki polanej sosem sezamowym z tahini. Warzywa już Wam zdradziłam, ale jakich użyłam owoców?

Na początek przedstawię Wam główną gwiazdę tego dania, czyli wspomniany zestaw Fit&Easy Red (a w gratisie również Green, który już niedługo wykorzystam w kolejnym moim przepisie):

super-koktajle-od-fit-easy

P.S. Nie jest to żadne lokowanie produktów, po prostu już od pierwszego użycia jestem fanką obu mieszanek! 🙂


SAŁATKA OWOCOWO – WARZYWNA Z SOSEM SEZAMOWYM

salatka_gruszka_marchewka2

SKŁADNIKI (1 porcja):

  • zestaw warzyw „Fit&Easy” RED (burak, marchewka i seler naciowy), 1/2 opakowania
  • gruszka, 1 owoc
  • granat, 2 łyżki pestek
  • ser mozzarella light, 5og
  • roszponka, ulubione kiełki (ja użyłam kiełków brokuła), 1 garść
  • płatki migdałów, 1 łyżeczka
  • mix prażonych pestek (dynia, słonecznik, siemię lniane), 1 łyżeczka

Sos sezamowy:

  • oliwa z oliwek, 1 łyżka
  • pasta sezamowa (tahini), 1/2 łyżeczki
  • sok z limonki, kilka kropel
  • czarny pieprz

 

WYKONANIE:

Do miseczki wrzućmy mix warzyw pokrojonych w szerokie plastry (burak, marchewka i seler naciowy) oraz garść roszponki i ulubionych kiełków (np. np.brokuła). Gruszkę i ser mozzarella pokrój w dużą kostkę i dorzuć do sałatki. Dodaj ziarenka granatu, płatki migdałów i ziarna (dyni, słonecznika i siemienia lnianego). Następnie przygotuj dressing: wymieszaj 1 łyżkę oliwy z oliwek i odrobiną pasty sezamowej (tahini), kilkoma kroplami limonki/cytryny i świeżo mielonym pieprzem. Tak przygotowanym sosem polej sałatkę i… pałaszuj ze smakiem 🙂


Gruszki, z niewiadomego powodu, nie są wymieniane w czołówce owoców najlepszych podczas odchudzania. Wszędzie wymienia się głównie cytrusy, owoce leśne i jabłka (i słusznie!), ale gruszki również zawierają wiele cennych wspomagaczy dla osób będących na diecie! Te owoce zawierają bowiem najwięcej błonnika, bo aż 4g na owoc.  Oznacza to, że gruszka jest jednym z najbardziej sycących owoców, a na dodatek ma niski indeks glikemiczny (30) więc nie powoduje nagłych skoków cukru we krwi (a w konsekwencji szybkich napadów głodu).

Jeden owoc ma ok. 60 kcal  więc spokojnie możemy sięgnąć po niego w porze drugiego śniadania (jako dodatek do sałatki) ale nie tylko! Wypróbuj gruszkę jako pyszny „wsad” do naleśników, słodki składnik śniadania (amarantus z gruszką) lub jako… dodatek do obiadu (jogurtowy kurczak z gruszką i papryką)!

Skomentuj

