Owsiane naleśniki z ricottą i gruszką

Najlepsze śniadanie na świecie?

The best breakfast ever?
El mejor desayuno del mundo?

Nie ważne w jakim języku i w której szerokości geograficznej zadamy to pytanie. Odpowiedź zawsze jest jedna: NALEŚNIKI!


Pytanie brzmi: czy będąc na diecie musimy z nich rezygnować? Otóż nie ♥
Naleśniki to nie tylko biała mąka i tłuste mleko, a w środku tłusty ser i masa słodkiego dżemu, czekolady itp. itd.
-> Użyj mąki owsianej (super sprawa dla osób z niedoczynnością tarczycy!) oraz chudego mleka np. migdałowego #alpro a jako nadzienie? wcale nie musi być to być wiecznie obecny na diecie biały, chudy ser twarogowy. Wypróbuj sera ricotta! Ok jest bardziej kaloryczny, ale wcale nie są to niezdrowe tłuszcze.

*Pamiętaj – na diecie odchudzającej dużo bardziej bójmy się cukrów (węglowodanów) niż tłuszczy! Dlatego właśnie produkty light wcale nie są najlepszym wyborem. Więcej na ten temat przeczytacie (już wkrótce) na moim blogu 🙂

Owsiane naleśniki z ricottą i gruszką

nalesniki2

SKŁADNIKI (na dwie porcje?):

Naleśniki:

-> mąka owsiana (lub zmielone płatki owsiane), 50 g

-> mleko migdałowe #alpro, 70 ml

-> jajko, 1 szt.

-> ziarenka wanilii, 1/2 łyżeczki

-> olej kokosowy, 1 łyżeczka (5 g) jeśli nie masz patelni beztłuszczowej

Nadzienie:

-> serek ricotta, 50 g

-> gruszka, 1 owoc

-> śliwki suszone, 2-3 szt.

Polewa:

-> olej kokosowy, 1 łyżka (10 g)

-> syrop z agawy (ew. klonowy/miód), 1 łyżeczka (5 g)

-> karob (ew. kakao), 1/2 łyżeczki (3 g)


WYKONANIE:

Naleśniki: Do miski wrzuć mąkę owsianą, 1 jajko i mleko migdałowe oraz ziarenka wanilii. Wszystko dokładnie wymieszaj i odstaw na kilka minut, aby masa stężała. Na patelni (jeśli nie jest beztłuszczowa!) rozgrzej łyżeczkę oleju kokosowego. Smaż naleśniki po ok. 2 minuty z każdej strony.

*Naleśniki z mąki owsianej będą nieco grubsze niż te „tradycyjne z białej mąki pszenicznej” więc mogą robić się ciut dłużej i być nieco grubsze.

Nadzienie: Jest banalnie proste! Pokrój jedną gruszkę i 2-3 śliwki suszone. Gotowe naleśniki posmaruj serkiem ricotta i napełnij owocami. Całość zawiń w tradycyjne ruloniki lub trójkąty i polej super zdrową polewą!

Polewa: W małej miseczce rozgrzej (najlepiej w microfalówce) 1 łyżkę oleju kokosowego. Następnie dodaj ulubione słodzidło czyli np. syrop z agawy i 1/2 łyżeczki karobu/kakao. Wymieszaj wszystko dokładnie i polej gotowe naleśniki ❤

Gotowe! Pyszne, zdrowe i dietetyczne (!) naleśniki, które pomogą Ci pięknie zacząć dzień i… odchudzanie! 🙂


Dlaczego owies jest tak istotny w naszej diecie? W przypadku osób chorujących na niedoczynność tarczycy jest to nieoceniony składnik diety, gdyż łagodzi skutki tej choroby! To również świetne zboże dla osób chorujących na cukrzycę, gdyż nie powoduje gwałtownych skoków glukozy we krwi. Jako cenne źródło błonnika sprawdzi się w przepisach odchudzających. Jedzmy więc jak najczęściej owsianki, naleśniki i wszelkie potrawy na bazie płatków i mąki owsianej!

 

Reklamy

One thought on “Owsiane naleśniki z ricottą i gruszką

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s