TOP 5 – dania wegańskie

Moja miłość do kuchni roślinnej nie jest przypadkowa. Dieta wegetariańska i wegańska wcale nie oznacza życia na liściu sałaty. Ba! Powiedziałabym nawet, że jest tak bogata w pyszne i zdrowe produkty, że codziennie jesteśmy w stanie jeść coraz to nowe bezmięsne śniadania, obiady, kolacje czy też desery. Dla tych z Was, którzy jeszcze nie rozsmakowali się w potrawach wege przygotowałam moją ulubioną listę TOP 5 wegańskich dań w których z pewnością zakochasz się od pierwszego… kęsa? 🙂

Czytaj dalej

Reklamy

Dietetyczny budyń kokosowo – bananowy

Przygotowując ten post chciałam sobie przypomnieć ile to już przepisów z kaszą jaglaną możecie znaleźć na moim blogu. No i oczywiście nieprzypadkowo jest już ich całkiem pokaźna kolekcja! Kasza jaglana to przede wszystkim jedna z najpyszniejszych i najbardziej uniwersalnych kasz jakie istnieją! Dlaczego? Bo możesz ją wykorzystać do przygotowania pysznej, śniadaniowej „jaglanki” lub bananowych placuszków, wykorzystać do obiadu jako dodatek np. do szpinaku i suszonych pomidorów, a nawet przygotować z niej smakowity i dietetyczny deser! Ja mam jednak swój osobisty HIT jeśli chodzi o połączenia z kaszą jaglaną: banan i mleczko kokosowe! Twoje kubki smakowe po prostu eksplodują z radości i pyszności! Dlatego dzisiaj zachęcam Cię do przygotowania z tych trzech produktów dietetycznego budyniu ❤ Przepysznie, zdrowo i dietetycznie (można chcieć więcej?) 😉

Czytaj dalej

Błyskawiczna sałatka z fetą, suszonym burakiem i ogórkiem

W moim ostatnim wpisie sałatkowym zachwalałam mieszankę warzyw od „Fit&Easy” w kolorze RED, czyli burak, marchewka i seler naciowy. I tak jak obiecałam, teraz czas na pokazanie do czego możemy wykorzystać ich drugą mieszankę o nazwie GREEN, a mianowicie szpinak, jarmuż i ponownie seler naciowy. Moim zdaniem jest to świetna baza do przygotowania błyskawicznej sałatki! Często nie mamy czasu na zbyt długie siedzenie w kuchni, a nie chcemy jeść byle czego na mieście. Właśnie wtedy przydadzą nam się już umyte, gotowe mieszanki zieleniny, chrupiące chipsy np. z buraka (bez sztucznych dodatków) i… już! 5 minut i dietetyczna kolacja (którą możemy zabrać ze sobą na miasto) gotowa.

Czytaj dalej

Sałatka owocowo – warzywna z sosem sezamowym

Ostatnio będąc w sklepie natrafiłam na nowość spod znaku jednej z moich ulubionych firm („Fit&Easy”) o nazwie Super Koktajl Red lub Green. To zestaw świeżych, obranych i (co szczególnie ważne dla mnie i mojego lenistwa) już umytych warzyw! Dzięki temu już po wyjęciu z paczki są one gotowe do wykorzystania w kuchni! W swoim zamyśle oba zestawy mają stanowić gotową bazę dla zdrowych koktajli warzywno – owocowych. Chwyciłam więc obie paczki i uradowana wróciłam do domu z głową pełną pomysłów. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie wykorzystała ich w zupełnie inny sposób niż sugeruje to opakowanie 😉 Tak więc zestaw RED (burak, marchewka, seler naciowy) postanowiłam wykorzystać nie do koktajlu, a do kolorowej, warzywno – owocowej sałatki polanej sosem sezamowym z tahini. Warzywa już Wam zdradziłam, ale jakich użyłam owoców?

Czytaj dalej

Owsiane naleśniki z ricottą i gruszką

Najlepsze śniadanie na świecie?

The best breakfast ever?
El mejor desayuno del mundo?

Nie ważne w jakim języku i w której szerokości geograficznej zadamy to pytanie. Odpowiedź zawsze jest jedna: NALEŚNIKI!


Pytanie brzmi: czy będąc na diecie musimy z nich rezygnować? Otóż nie ♥
Naleśniki to nie tylko biała mąka i tłuste mleko, a w środku tłusty ser i masa słodkiego dżemu, czekolady itp. itd.
-> Użyj mąki owsianej (super sprawa dla osób z niedoczynnością tarczycy!) oraz chudego mleka np. migdałowego #alpro a jako nadzienie? wcale nie musi być to być wiecznie obecny na diecie biały, chudy ser twarogowy. Wypróbuj sera ricotta! Ok jest bardziej kaloryczny, ale wcale nie są to niezdrowe tłuszcze.

*Pamiętaj – na diecie odchudzającej dużo bardziej bójmy się cukrów (węglowodanów) niż tłuszczy! Dlatego właśnie produkty light wcale nie są najlepszym wyborem. Więcej na ten temat przeczytacie (już wkrótce) na moim blogu 🙂

Czytaj dalej

Błyskawiczny krem z buraka i kokosa!

Uwielbiam mleczko kokosowe! Mogłabym je dodawać (chyba?) do każdej potrawy, nie ważne, czy chodzi o śniadanie, obiad albo deser. Tym razem postanowiłam wykorzystać go do stworzenia błyskawicznej zupy krem na bazie buraka! Jeśli sięgniesz po gotowe, ugotowane na parze buraki to do jego przygotowania będziesz potrzebować tylko kilkunastu minut. Lista składników jest króciutka, ale tyle wystarczy by zajadać się tą pyszną zupą w porze obiadu lub kolacji.

Czytaj dalej