Zielony krem z warzyw z kurczakiem

Dietetycy powtarzają jak mantrę, że każdy z Nas powinien jeść minimum 400 g warzyw dziennie, a mówiąc bardziej obrazowo, najlepiej by warzywa były częścią każdego posiłku, który spożywamy w ciągu dnia. Brzmi jak mission impossible? Okazuje się jednak, że nie jest to wcale takie trudne.

Jednym ze sposobów na przemycenie warzyw do naszego codziennego menu są zupy kremy. Sprawdzą się zwłaszcza u osób, które nie przepadają za warzywnymi koktajlami, a szukają alternatywy dla podgryzania surowej marchewki. Zupy rozgrzewają w chłodne dni, ale mogą też sprawdzić się latem jeśli podamy je w formie chłodnika. Dzisiaj chciałam Wam zaproponować łatwy w wykonaniu, dietetyczny krem z warzyw i kawałków kurczaka. To zdrowa i smaczna alternatywa na obiad lub kolację dla każdej z Was, która postanowiła zrzucić kilka kilogramów przed nadchodzącym latem 😉

*Jedna porcja tej zupy to tylko 210 kalorii! 

Zielony krem z warzyw z kurczakiem 

zupa2

SKŁADNIKI (na jedną porcję):

  • 200 g warzyw: marchewka, por, seler, fasolka szparagowa, brukselka, kalafior
  • 50 g ziemniaka
  • 100 g piersi z kurczaka
  • przyprawy: bazylia, tymianek (świetnie maskuje brak soli), majeranek (przeciwko ew. wzdęciom), słodka papryka, czosnek granulowany, pieprz czarny.

 

WYKONANIE:

Do niewielkiego garnuszka wlewamy wodę (na ok. 3/4 wysokości) i zagotowujemy. Pierś z kurczaka kroimy w dużą kostkę. Marchewkę i seler (czyli warzywa, które wymagają dłuższego gotowania) kroimy w drobne plasterki i razem z mięsem wrzucamy do gotującej się wody. Całość podgotowujemy na wolnym ogniu ok. 25 minut, w trakcie gotowania dodajemy przyprawy, aby powstał aromatyczny bulion. Po tym czasie do naszego wywaru dodajemy (rozmrożoną lub świeżą) fasolkę szparagową, brukselkę oraz kalafior, a następnie gotujemy przez kolejne 10 minut. W między czasie w oddzielnym garnuszku gotujemy ziemniaka. Z gotowej zupy odławiamy kurczaka, a resztę warzyw blendujemy na gładki krem. Jeśli wywar jest zbyt gęsty możemy rozcieńczyć go wodą w której gotowaliśmy ziemniaka. Do tak przygotowanego kremu dodajemy z powrotem kawałki kurczaka i ziemniaka. Całość posypujemy świeżo mielonym pieprzem, suszonymi płatkami czosnku i cebuli (opcjonalnie).

Krem w takiej postaci sprawdzi się jako lekka kolacja (wieczorem możesz ew. zrezygnować z ziemniaka). Jeśli chcesz ją zjeść na obiad, a obawiasz się, że możesz się nie najeść, wystarczy, że dodasz do niej grzanki z chleba razowego lub po prostu zjesz ją z kromką ciemnego pieczywa. W każdej z tych wersji będzie pyszna! 🙂

SMACZNEGO!


Zastanawiasz się czy zjedzenie w ciągu dnia 4-5 porcji warzyw, czyli niemal 0,5 kg jest w ogóle wykonalne? Jeśli jesteś na diecie to wiadomość, że możesz coś jeść praktycznie bez ograniczeń to chyba jedna z przyjemniejszych wiadomości 😉 Pamiętaj, że jedna porcja warzyw to np. 1 pomidor, papryka lub burak, 2 łodygi selera naciowego, 1 duża marchewka, 1/2 cukinii, 4 garście szpinaku, albo 1 szklanka kukurydzy/groszku. Patrząc na to w ten sposób, okazuje się, że zjedzenie takiej porcji warzyw w ciągu dnia nie stanowi już takiego wyzwania.

Wystarczy, że do porannej jajecznicy dodasz dwie garści szpinaku (który jak wiemy szybko skurczy się na patelni!) i jednego pomidora. Na drugie śniadanie sięgniesz dodatkowo po marchewkę lub dwie łodygi selera naciowego. Do obiadu dodasz chrupiącą sałatę z papryką, kukurydzą i ogórkiem. A na kolację zjesz pyszny krem z groszku i bez trudu zjesz wymaganą dla zachowania zdrowia porcję warzyw!

veggies

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s