Pyszna kawa waniliowo – pomarańczowa

Kawa stawia większość z Nas na nogi tuż po wyłączenia budzika. Kawa dodaje Nam energii, gdy popołudniu zaczynamy ziewać przed komputerem w pracy. Kawa towarzyszy Nam przy spotkaniu z dawno niewidzianą przyjaciółką, przy dobrej książce lub w biegu, gdy skaczemy ze spotkania na spotkanie. Niezależnie od tego czy jesteś zwolennikiem ekspresowego espresso, piankowego cappuccino czy też mlecznego latte warto czasem samemu zabawić się w baristę! Mój pomysł na idealną, leniwą, popołudniową kawę jest prosty – odrobina wanilii, skórka pomarańczy i… odrobina białej czekolady!

*A jak kawa ma się do odchudzania? 

coffeeSKŁADNIKI: 

  • ulubiona kawa, 2 łyżeczki
  • napój sojowy o smaku waniliowym Alpro, 50 ml
    • ziarenka z 1/4 laski wanilii
    • skórka z pomarańczy, (w gotowej wersji)
    • odżywka białkowa o smaku waniliowym, 1-2 łyżeczki  (polecam szczególnie – świetnie się ubija!)
    • biała czekolada, 1 kostka (np. wegańska z wanilią)

WYKONANIE:

Do kawy dodaj ziarenka z laski wanilii i (jeśli lubisz słodszą kawę) ulubiony naturalny słodzik np. ten na bazie stewii. Dalej oczywiście zalej ją gorącą wodą i dodaj nieco napoju sojowego o smaku waniliowym. W oddzielnej szklance ubij odrobinę waniliowej odżywki białkowej (z wodą lub napojem roślinnym/mlekiem) i dodaj łyżeczką na wierzch kawy. Na koniec zetrzyj na tarce kostkę białej czekolady i odrobinę skórki z pomarańczy. Gotowe ❤

kawa1


A co z piciem kawy na diecie? Jeśli jesteś fanką tego trunku to nie ma powodu, żeby odmawiać sobie tej odrobiny przyjemności podczas odchudzania. Pamiętaj jednak o kilku zasadach, aby napój, który może przyspieszyć Twój metabolizm, nie zmienił się w wysokokalorycznego sabotażystę Twoich starań o szczupłą sylwetkę.

  1. Zamiast cukru sięgaj po naturalny słodzik. Jeśli lubisz słodką kawę, a musisz pilnować liczby spożywanych kalorii to zamiast białego cukru lub miodu (który choć zdrowy, jest dość kaloryczny) sięgaj po stewię lub ksylitol. Na rynku znajdziesz gotowe słodziki, które niekoniecznie składają się z (podobno niesłusznie demonizowanego) aspartamu, ale również te na bazie stewii.
  2. Zamiast śmietanki do kawy wybierz chude mleko. Pamiętaj jednak, że, mimo niskiej kaloryczności, mleko 0,0% tłuszczu nie jest dobrym rozwiązaniem – najlepiej na diecie sprawdzą się mleka od m.in. 0,5 do 2,0% tłuszczu. Dzięki takiemu rozwiązaniu Twoje cappuccino lub latte dostarczy Ci witamin A, D, E oraz minerałów m.in. wapnia, fosforu i potasu.
  3. Podkręć działanie kawy przyprawami. Dodaj do niej odrobinę cynamonu, kardamonu lub imbiru, a przyspieszysz tempo swojego metabolizmu. Te przyprawy mają również właściwości rozgrzewające, a podczas zmiennej kwietniowej pogody taki dodatkowy zastrzyk energii na pewno się przyda 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s