Sałatka owocowo – bakaliowa

Sezon na świeże truskawki i maliny jeszcze przed Nami, ale nawet teraz nie musimy rezygnować z ich pysznego smaku i zdrowych właściwości. Nie bójmy się sięgać po mrożonki! Tak „zakonserwowane” owoce nie tracą swych cennych witamin, a co ważne nie odbiegają też smakiem od tych świeżych. Truskawki, maliny, jagody i wiśnie są nie tylko niskokaloryczne, ale i szalenie smaczne i zdrowe! Owoce jagodowe to skarbnica witamin, składników mineralnych, błonnika i antyoksydantów, czyli przeciwutleniaczy, które zwalczają wolne rodniki i pomagają uniknąć wielu chorób. Dlatego póki do lata zostało jeszcze sporo czasu z chęcią sięgam po zamrożone zapasy tych owoców. Do mojej błyskawicznej sałatki owocowo – bakaliowej, oprócz owoców jagodowych dorzuciłam też pysznego banana, gruszkę oraz bakalie: jagody goji, suszone figi i śliwki. A moim małym grzeszkiem są pestki słonecznika w karmelu (wystarczy jedna łyżeczka, aby nasza sałatka zyskała na smaku). 5 minut i smakowite drugie śniadanie gotowe!

Błyskawiczna sałatka owocowo-bakaliowa

owocowa2

SKŁADNIKI:

  • mrożone owoce jagodowe: truskawki, maliny, jagody (np. mieszanka Hortex), 250 g
  • banan, 50 g (1/2 owocu)
  • gruszka, 50 g (1/3 owocu)
  • figi suszone, 2 szt.
  • suszone owoce goji, 1 łyżka
  • suszone śliwki, 2 szt.
  • pestki słonecznika w karmelu, 1 łyżeczka

 

WYKONANIE:

Niezwykle proste i szybkie! Mrożone owoce zostaw na noc do rozmrożenia, a rano zmieszaj je z drobno pokrojonym bananem i gruszką. Całość posyp również drobno pokrojonymi bakaliami (suszonymi śliwkami, figami i jagodami goji), a na wierzch dorzuć 1 łyżeczką pestek słonecznika w karmelu (w wersji light postaw na zwykłe pestki słonecznika lub sezam). Gotowe!

owocowa3

Do takiej sałatki śmiało możecie dodać również inne bakalie np. rodzynki, suszone daktyle lub morele. Potraktujcie ją jako zdrową inspirację dla własnych kulinarnych eksperymentów 😉

SMACZNEGO!


Już za 3 miesiące możemy liczyć na pierwsze, świeże owoce jagodowe, czyli truskawki, które pojawiają się na przełomie maja i czerwca. Sięgajmy po nie jak najczęściej, gdyż zawierają dużo witaminy C, za to bardzo mało cukrów prostych (w porównaniu z innymi owocami takimi jak jabłka).  Dzięki dużej liczbie przeciwutleniaczy i swoim właściwością antybakteryjnym, częste jedzenie truskawek pomoże Nam uniknąć wielu chorób cywilizacyjnych np. nadciśnieniu. Na dodatek 100 g tych owoców zawiera jedynie 30 kcal!

Kolejnymi owocami jagodowymi, po które powinniśmy sięgać jak najczęściej są oczywiście jagody! Swoją niezwykłą barwę zawdzięczają dużej ilości antocyjnaów, a to właśni one odpowiadają też za niezwykłe właściwości tych owoców, czyli zapobieganiu otyłości brzusznej oraz za obniżanie poziomu cukru we krwi. Dlatego właśnie jagody są niezmiennie polecane jako jedne z najlepszych owoców dla osób będących na diecie! Ponadto, antocyjany mają korzystny wpływ na naszą pamięć i myślenie (studenci! podczas sesji zamiast energetyków sięgajcie więc po jagody 😉 ). 100 g jagód to tylko 40 kcal, a sezon na te wyjątkowo zdrowe owoce trwa, aż od czerwca do końca września.

W naszej wyliczance nie może oczywiście zabraknąć malin! Niestety sezon na nie jest dość krótki, gdyż trwa tylko miesiąc (od końca czerwca do końca lipca), dlatego pamiętajcie o zrobieniu zapasów na zimę 😉 Maliny charakteryzują się przede wszystkim wysoką zawartością błonnika pokarmowego, który niezwykle korzystnie wpływa na pracę jelit i powoduje poczucie sytości po posiłku. Podobnie jak truskawki są to owoce bogate w antyoksydanty, witaminę C oraz ß-karoten. Kolejnym plusem jedzenia malin, zwłaszcza tych zamrożonych na zimę, są ich właściwości lecznicze: sok z malin to jeden z najbardziej sprawdzonych (i najsmaczniejszych!) sposobów naszych babć na przeziębienie, prawda? 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s