Kuskus z tofu, marchewką i brukselką

Kuskus to chyba najszybsza w przygotowaniu kasza. Dlatego, gdy czas nagli, a mimo to, nie chcemy jeść byle czego na mieście warto na jej podstawie przygotować błyskawiczne danie, idealne do naszego lunch box’a! W wersji vege zamiast kurczaka postaw na pyszne i bogate w białko tofu. To świetna alternatywa dla mięsa, a dzięki swojemu neutralnemu smakowi (który możemy podkręcić przeróżnymi ziołami) komponuje się z wieloma innymi produktami np. z pyszną sałatką marchewkowo-brokułową. Tofu to cenne źródło białka w diecie roślinnej, dlatego zwłaszcza osoby nie jedzące mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego powinny po nie sięgać jak najczęściej 🙂

Kuskus z tofu, marchewką i brukselką

tofu3

SKŁADNIKI:

(na jedną porcję)

  • kasza kuskus (razowa), 35 g
  • tofu (low fat), 150 g (lub normalne – 100 g)
  • marchewka mini w puszcze (np. Bonduelle), 100 g
  • brukselka (mrożona, np. Hortex), 100 g
  •  świeży rozmaryn (opcjonalnie)
  • oliwa z oliwek, 1 łyżka
  • miód, 1/2 łyżeczki
  • sok z cytryny, kilka kropel do dressingu
  • tymianek, słodka papryka, pieprz czarny, czosnek granulowany

 

WYKONANIE:

Mrożoną brukselkę przygotowujemy w parowarze przez ok. 12 minut. Kuskus razowy z ziołami zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na ok. 5 minut pod przykryciem. W międzyczasie odsączoną mini marchewkę z puszki podgrzewamy z czosnkiem i świeżym rozmarynem na beztłuszczowej patelni. Dodajemy drobno pokrojone tofu i przyprawiamy papryką, świeżo zmielonym pieprzem i tymiankiem. Ugotowaną brukselkę mieszamy z marchewką, tofu i kuskusem. Całość polewamy dressingiem: oliwą z miodem, odrobiną soku z cytryny i pieprzem. Gotowe!

tofu3

SMACZNEGO!


Tofu to nieocenione źródło białka, zwłaszcza dla wegan, którzy oprócz mięsa nie spożywają również produktów pochodzenia zwierzęcego. Co kryje się za tą orientalną nazwą? Tofu to produkt nieco przypominający tradycyjny ser, a składający się głównie z białek zawartych w ziarnach soi. To także cenne źródło łatwo przyswajalnych aminokwasów. Na dodatek znajdziesz w nim, aż 80% zdrowych tłuszczy roślinnych (głównie nienasyconych). Ten niskokaloryczny produkt dostarczy nam także wapnia, witamin z grupy B i soli mineralnych, dlatego zwłaszcza osoby stosujące dietę roślinną powinny sięgać po tofu jak najczęściej! A jak wykorzystać je w kuchni? Tofu sprawdzi się znakomicie nie tylko jako podstawa obiadu, ale również jako pożywne śniadanie, wypróbujcie zwłaszcza przepis na pyszną „tofurnicę”, czyli vege alternatywę dla jajecznicy! Tofu możemy też podać jako deser np. w formie smakowitego „tofurnika” (tak, skojarzenie z sernikiem jest nieprzypadkowe 😉 ). Przepisy na te pyszności znajdziecie już niebawem na moim blogu!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s