Dietetyczne rafaello z kaszy mannej

Raw food zdobywa coraz większą popularność nie tylko wśród zagorzałych zwolenników nieprzetworzonego jedzenia, ale także wśród osób, które najzwyczajniej w świecie dbają o linię lub chcą schudnąć. Nieprzetworzone produkty, których nie poddajemy długiej obróbce termicznej są świetnym wyborem dla każdego kto chce oczyścić swój organizm, a co za tym idzie zadbać o zdrowie i zgrabną sylwetkę. Dlatego dzisiaj proponuję Wam przepis, który zaspokoi waszą chęć na słodycze, niezdrowe kalorie i pozwoli przetrwać momenty słabości. Wystarczy pół godziny wolnego czasu, trochę chęci i kilku produktów, które większość z Nas ma w domu! Na dodatek moje dietetyczne rafaello nie wymaga pieczenia, tylko schłodzenia w lodówce (dla niecierpliwych wystarczy chociaż godzina w zamrażalniku). To deser, dzięki któremu, nie musicie mieć wyrzutów sumienia! Jedno duże rafaello to tylko ok. 70 (w tym wypadku zdrowych!) kalorii 🙂

DIETETYCZNE RAFAELLO Z KASZY MANNEJ

AKO_2554

1 porcja (widoczna na zdjęciu): 210 kcal

30 g węglowodanów, 7 g tłuszczu, 4,5 g białka

SKŁADNIKI

(na ok. 12-15 dużych pralinek, ciężko się doliczyć bo niektóre znikały już podczas produkcji):

  • mleko sojowe, 150 ml
  • woda mineralna, 150 ml
  • kasza manna, 100 g
  • ksylitol (cukier brzozowy), 2 łyżki
  • wiórki kokosowe, 30 g
  • mąka migdałowa, 1 łyżka (zmielone migdały)
  • nadzienie: rodzynki, suszone jagody goji, migdały

 

WYKONANIE:

Do małego garnuszka wlewamy wodę i mleko sojowe (ja użyłam mleka sojowego Alpro bez cukru), a kiedy się zagotują dosypujemy kaszę manną i ksylitol. Cały czas mieszając dodajemy ksylitol, połowę wiórków kokosowych i mąkę migdałową (czyli zmielone migdały). Nasza mieszanka uzyska kremową, gęstą konsystencję już po ok. 2-3 minutach. Gotową masę odkładamy na kilkanaście minut do wystudzenia. Na talerzyku rozsypujemy pozostałe wiórki kokosowe. Z jeszcze ciepłej masy formujemy kulki wielkości dużego orzecha włoskiego. W środek możemy włożyć np. rodzynki, suszone jagody goji, migdały lub wszystko to, czego Wasze kubki smakowe zapragną (suszone banany, kawałek gorzkiej czekolady, itp) 🙂 Gotowe rafaello obtoczcie w wiórkach kokosowych i zostawcie na w lodówce (to najtrudniejsza część przepisu). Wersja dla niecierpliwych: 20 minut w zamrażalniku i kolejne 20 minut w lodówce. Gotowe!

AKO_2554Zdjęcia wykonane przez moich przyjaciół z Ał! studio 🙂

SMACZNEGO!


Kasza manna powinna być obowiązkowym punktem w menu każdego, kto zmaga się z niedoczynnością tarczycy! To właśnie niedobór tego pierwiastka jest jednym z głównych winowajców złego funkcjonowania tego organu. Dlatego warto, aby oprócz leków, które pomogą nam zapanować nad chorobą, wspomóc się też odpowiednim jedzeniem. Kasza manna to bogate źródło jodu, ponadto jest lekkostrawna więc często podawana jest dzieciom i osobom starszym. Oprócz tradycyjnej formy jej podania, czyli w zupie mlecznej polecam Wam szczególnie wykorzystać ją jako podstawę zdrowego, gęstego budyniu! Tak podana sprawdzi się świetnie w roli deseru, np. jako podstawa naszego dietetycznego rafaello. Wspaniale smakuje zwłaszcza na słodko, z bakaliami i orzechami ❤

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s