Puree z dyni z suszonymi pomidorami

Dyniowego szaleństwa ciąg dalszy! Niedawno mogliście przetestować mój przepis na razowe spaghetti z dynią, fetą i orzechami, a tym razem przyszedł czas na kremowe puree! To wspaniały dodatek do obiadu (np. makaronu z kotletami sojowymi) lub pyszne smarowidło do kanapek. Przygotowanie puree z dyni zajmie Wam tylko kilka chwil, za to będzie cieszyć Wasze podniebienia przez długi czas 😉 Dzięki odrobinie masła puree nabrało kremowej konsystencji, a dodatek suszonych pomidorów nadaje mu lekko słodkawy posmak. Pycha!

* dobra rada: puree z dyni to niezwykle uniwersalna potrawa! Kiedy i z czym je jeść? Takie puree możesz wykorzystać zarówno jako pastę kanapkową do ciemnego pieczywa i zjeść jako pożywne śniadanie lub też jako dodatek do obiadu np. z makaronem. Nada się także jako kolacja, polecam je szczególnie jako dodatek do omletu. Możliwości jest bardzo wiele 🙂

 

Puree z dyni z suszonymi pomidorami

puree z dyni2

1 porcja: 158 kcal

23 g węglowodanów, 10 g tłuszczu, 6 g białka

*w wersji dietetycznej (bez masła): 83 kcal

SKŁADNIKI:

  • dynia (mrożona, kostka Hortex), 200 g
  • masło (Mlekovita bez dodatków), 10 g
  • pomidory suszone na słońcu (np. te), 2 szt.
  • czosnek, 1 mały ząbek
  • przyprawy: papryka ostra, papryka słodka, pieprz cayenne gałka muszkatołowa
  • suszona cebulka (opcjonalnie)

 

WYKONANIE:

Zamrożoną dynię wrzucamy na rozgrzaną patelnie, podlewamy odrobiną wody i dusimy przez ok. 15 min, aż zmięknie. Kiedy się rozmrozi dodajemy przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Pod koniec duszenia całość przyprawiamy papryką ostrą i słodką oraz odrobiną pieprzu cayenne i gałki muszkatołowej. Gotową dynie odstawiamy na chwilę, żeby przestygła. Wyciągnijmy też chwilę wcześniej masło, aby nie było zmarznięte na kość 😉 Przestudzoną dynię wkładamy do kielicha blendera, dodajemy kawałki masła i całość blendujemy na gładką, kremową masę. Suszone pomidory kroimy w drobną kostkę i posypujemy nimi nasze puree. Możemy też posypać je suszoną cebulką. Gotowe! Takie puree pasuje np. do makaronu ryżowego, ja spałaszowałam je razem z kotletami sojowymi 😉

puree z dyni2

SMACZNEGO!


Dynia to niezwykle wdzięczny… owoc! Choć zwyczajowo zalicza się ją do warzyw. Przygotujesz z niej zarówno obiad, kolację jak i… deser (a dodatkowo możesz z niej stworzyć halloweenowe rzeźby 😉 ) Poza tym ma przecudny, energetyczny kolor, a to też się liczy w kuchni! 🙂 Do tego jest niskokaloryczna (100 g zawiera jedynie 28 kcal!) i bogata w witaminy (głownie z grupy B) i składniki mineralne: B-karoten, wapń, potas i fosfor. Dynia może więc nas wspomóc w odchudzaniu i pomóc w walce np. z nadciśnieniem. Ponadto, odkwasza nasz organizm oraz wzmacnia układ odpornościowy (a to szczególnie ważne w tzw. sezonie grypowym). Sezon na ten owoc/warzywo trwa od końca sierpnia, aż do stycznia dlatego zwłaszcza teraz warto po nią sięgać. Przygotujcie z niej nie tylko kremowe puree, ale również pyszne kopytka, krakersy, albo dżem! Eksperymentujcie i zajadajcie się tym pomarańczowym przysmakiem jak najczęściej 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s