Dietetyczny sernik na zimno

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, a wraz z nimi coraz więcej pokus na sięganie po słodkie ciastka, pierniczki, ciasta i wszelkiego rodzaju słodkości. Nie musimy jednak odmawiać sobie takiej przyjemności jeśli, zamiast podgryzać lukrowane wypieki pełne cukru, masła i mąki, przygotujemy dietetyczny sernik na zimno! To lekkie, niskokaloryczne ciasto, a dzięki truskawkom, pełne wartościowych witamin (głównie C i tych z grupy B) oraz składników mineralnych (przede wszystkim żelazo, wapń i fosfor). Truskawki to niezwykłe owoce, dzięki którym możemy przyspieszyć proces odchudzania – a to dzięki zawartych w nich pektynom, czyli niezwykłej mieszance węglowodanów, która pobudza pracę jelit. Ciasto, dzięki któremu możemy przyspieszyć zrzucanie zbędnych kilogramów? Tak, to możliwe (cuda się jednak zdarzają)!

Kawałek takiego sernika to deserowy pomysł np. na drugie śniadanie lub słodka przekąska po obiedzie.

*dobra rada: przedpołudnie to najlepsza pora na jedzenie owoców, bardzo zdrowych, ale pełnych cukrów prostych, które najlepiej spożywać razem z białkiem lub zdrowym tłuszczem np. jogurtem lub orzechami, aby nie powodowały nagłego wyrzutu insuliny do krwi, a przez to szybkiego uczucia głodu.

 

Dietetyczny sernik na zimno: jogurtowo-truskawkowy

sernik na zimno2

1 porcja: 231 kcal

32 g węglowodanów , 17 g białka, 4 g tłuszczu

SKŁADNIKI:

(na ok. dwie porcje)

  • jogurt naturalny, 250 g
  • ser biały chudy, 100 g
  • truskawki, 200 g
  • wafle suche bez cukru (np. podpłomyki), 2 szt.
  • cukier brzozowy (ksylitol), 10 g (1 łyżka)
  • miód gryczany, 7 g (1 łyżeczka)
  • ziarna maku, 1 łyżeczka
  • żelatyna, 2 łyżki
  • przyprawy: mięta

 

WYKONANIE:

Jogurt naturalny, ser, ksylitol i ziarenka maku dokładnie mieszamy za pomocą miksera tak, aby powstała gładka, kremowa masa. Dwie łyżki żelatyny rozpuszczamy w 1 szklance gorącej wody i odstawiamy do wystudzenia. Następnie połowę dodajemy do masy jogurtowej cały czas mieszając łyżką nasz krem. Pozostałą żelatynę dodamy za chwilę do musu owocowego.

Na dnie pojemniczka (np. typu lunch box) układamy wafle ryżowe, tak by powstał spód naszego sernika i wylewamy masę serową. Całość wkładamy do lodówki, aby ciasto nieco stężało. W między czasie przygotowujemy górną warstwę truskawkową: owoce blendujemy razem z łyżeczką miodu i odrobiną mięty. Następnie dodajemy pozostałą część żelatyny, również cały czas mieszając. Tak przygotowany mus owocowy przelewamy na wierzch sernika i całość z powrotem wstawiamy do lodówki do czasu, aż wszystko połączy się w jedną, zwartą całość. Teraz tylko trochę cierpliwości i… gotowe!

PicsArt_1450470557912

SMACZNEGO!


Mak, a właściwie ziarna maku to przede wszystkim doceniany od wieków, naturalny środek leczniczy. Stanowi bowiem jeden ze składników leków uspakajających. Od strony kulinarnej, znana nam jest oczywiście jego najpopularniejsza wersja, czyli masa makowa, która stanowi podstawę świątecznych ciast i deserów (no bo kto z nas nie wcinał nigdy makowca…) Te niezwykłe ziarenka to idealne źródło witamin: A, E, D oraz witaminy C. Mak jest także bogaty w wapń, ale nie tylko, gdyż znajdziecie w nim też dużo żelaza, miedzi, manganu, magnezu, fosforu oraz cynku (sporo tego prawda?). A gdyby tego było mało, w maku znajdziecie też błonnik, duuużo nierozpuszczalnego błonnika pokarmowego, czyli naturalnej „miotełki” na nasze jelita (niezwykle cennego zwłaszcza dla wszystkich, którzy są na diecie odchudzającej, ale nie tylko).

Mak spożywany na surowo ma delikatny smak i zapach, za to po podgrzaniu staje się on bardziej orzechowy i charakteryzuje się słodko-korzenną nutą.  

Do czego możemy więc dodawać te niezwykle zdrowe ziarenka? Możliwości jest naprawdę bardzo wiele! Mak niebieski, czyli najpopularniejsza odmiana maku, często dodawany jest do pieczywa i innych wypieków, także cukierniczych. Podsmażony np. z olejem kokosowym (lub w wersji „na bogato” z masłem) może stanowić ciekawy dodatek do makaronu. Ziarenka maku podkręcą też smak sosów i warzyw, dodawaj je więc np. do sałatek. Możemy go również użyć, tak jak w powyższym przepisie, jako dodatek do deserów np. sernika na zimno 😉 ale również muffinów, nadzienia do naleśników itd.

Jak widać mak to nie tylko makowiec, dlatego korzystajmy z jego niezwykłych właściwości oraz zawartych w nim witamin i składników mineralnych. Dosypujmy te super zdrowe ziarenka do różnych potraw, tych na słodko i tych na słono, a na pewno wyjdzie nam to na zdrowie!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s