Kasza jaglana z pomidorami

Kasza jaglana najczęściej pojawia się u mnie w wersji na słodko, z jogurtem, bakaliami, orzechami lub świeżymi owocami. Popularna jaglanka to jeden z najzdrowszych pomysłów na śniadanie, ale pamiętajmy, że ta niezwykła kasza nadaje się też znakomicie jako dodatek do obiadu (np. zapiekana ze szpinakiem). Tym razem chciałabym Was przekonać do spróbowania jej wytrawnej odsłony. Jaglanka z pomidorami, czosnkiem, ziołami i… jajkiem na miękko! Takie zdrowe, pyszne i syte śniadanie da Wam dużo energii na dobry początek dnia, a dodatkowo pomoże w zrzucaniu kilogramów przed nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia 😉

Wytrawna kasza jaglana z pomidorami i jajkiem na miękko

kasza1

1 porcja: 275 kcal, 26 g węglowodanów, 14 g tłuszczu, 13 g białka

SKŁADNIKI:

  • kasza jaglana, 30 g
  • pomidory (ja użyłam pomidorów z puszki, już obranych i pokrojonych), 120 g
  • jajko, 1 szt.
  • przyprawa fit up do makaronów (z suszonymi pomidorami) lub bazylia, tymianek, oregano, czosnek granulowany, czarny pieprz, słodka papryka
  • suszony czosnek w płatkach
  • kilka listków świeżej bazylii
  • olej lniany tłoczony na zimno, 1 łyżeczka

WYKONANIE:

W garnku zagotowujemy wodę (dwa razy więcej niż kaszy) do której dodajemy zioła. Kaszę płuczemy dokładnie na sitku (dodatkowo możemy ją też podprażyć na suchej patelni) i dodajemy do gotującej się wody. Zmniejszamy ogień i gotujemy ją około 20 min. aż wchłonie cały płyn. Gdy kasza będzie gotowa, wyłączamy ogień i zostawiamy ją na chwilę pod przykryciem.

W między czasie przygotowujemy jajko na miękko: przed wrzuceniem je na wrzątek warto przepłukać je w ciepłej wodzie, a następnie delikatnie wrzucić do gotującej się wody. W zależności od rozmiaru jajka gotujemy je od 3,5-4 min. do 5-6 min. Ja użyłam małych jajek od zielononóżki dlatego wystarczyły mu tylko 4 min. 🙂

Na koniec ugotowaną kaszę mieszamy z pomidorami, polewamy łyżeczką oliwy z oliwek i ozdabiamy świeżą bazylią i suszonymi płatkami czosnku. Jajko wkładamy do kieliszka i delikatnie obieramy, aby móc wyjadać je łyżeczką 😉 Gotowe!

kasza2

SMACZNEGO!


Olej lniany tłoczony na zimno to jedno z najzdrowszych źródeł tłuszczu w codziennej diecie. Już jedna łyżeczka tego oleju spożywana na surowo i, co najważniejsze,  regularnie dostarcza nam niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Aby pokryć ich całodniowe zapotrzebowanie wystarczy codziennie spożywać na surowo właśnie jedną łyżeczkę oleju lnianego oraz dwie łyżeczki oleju słonecznikowego. Oba są podstawowym źródłem NNKT czyli kwasu Omega-3 i Omega-6. Pamiętajcie jednak, żeby spożywać je na surowo! Do smażenia najlepiej nadają się tłuszcze pochodzenia zwierzęcego , a jeszcze lepiej: olej kokosowy!

O cennych właściwościach tłuszczu w diecie (nie tylko tej odchudzającej) przeczytacie już niedługo na moim blogu 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s