Budyń w wersji light: płatki jaglane + maliny

Uwielbiam budyń! Wszystko co gęste, lepkie i słodkie to jest to, ale czy możemy pozwolić sobie na takie przysmaki będąc na diecie? Otóż tak! Dlatego na śniadanie polecam płatki jaglane! Ten cudowny produkt nie tylko korzystnie wpływa na wygląd naszych włosów, skóry i paznokci, ale również powinien wpaść w oko wszystkim, którzy uwielbiają budyniowe, ale dietetyczne śniadania 🙂 

Dlatego dzisiaj chciałabym Wam zaproponować słodkie a przy tym niskokaloryczne śniadanie, które na pewno przypadnie do gustu amatorom deserowych śniadań. Podstawę naszego posiłku stanowią płatki jaglane, dużo szybsze w przygotowaniu niż tradycyjna kasza, ale nie ustępująca jej we właściwościach zdrowotnych! Do tego słodkie maliny, mimo, że sezon na niestety już się skończył to nie bójcie się sięgnąć po mrożonki. Warto jeść je zwłaszcza zimą ponieważ zawarte w nich składniki odżywcze zwiększają naszą odporność i chronią przed infekcjami. Do naszego śniadania wykorzystałam też odżywkę białkową o smaku waniliowym (ale spokojnie możecie też wykorzystać nieco ziarenek z laski wanilii lub aromatu waniliowego). Białko ma jednak ten plus, że jedzone rano nie powoduje wyrzutów insuliny do krwi, a w rezultacie, po pierwszym posiłku dłużej czujemy się syci 🙂

Budyniowa jaglanka malinowo – waniliowa 

jaglanka2.jpg

1 porcja: 272 kcal, 35 g węglowodanów, 20 g białka, 8 g tłuszczu

SKŁADNIKI:

  • płatki jaglane, 25 g
  • jogurt naturalny, 150 g
  • maliny, 60 g
  • odżywka białkowa o smaku waniliowym, 10 g (1 łyżka)
  • mąka migdałowa (zmielone migdały), 5 g (1 łyżeczka)

*za mało słodkie? Dodaj łyżeczkę miodu lub ksylitolu. To najzdrowsze naturalne słodzidła 🙂

WYKONANIE:

Płatki jaglane wrzucamy na gotującą się wodę (pamiętajcie, aby wody było dwa razy więcej niż płatków) i gotujemy ok. 5 min, aż całość zgęstnieje. Następnie przykrywamy garnuszek i odstawiamy go na 2-3 min.

W między czasie do miski wlewamy jogurt i mieszamy go z odżywką białkową lub ziarenkami wanilii (ew. z aromatem waniliowym). Dodajemy ugotowane płatki i maliny. Całość posypujemy łyżeczką zmielonych migdałów. Gotowe! Błyskawiczne, zdrowe, pożywne i słodkie śniadanie na dobry początek dnia 🙂

jaglanka

SMACZNEGO!


Płatki jaglane to produkt szczególnie polecany alergikom, są bowiem bezglutenowe! Na dodatek znajdziesz w nich witaminy E i z grupy B, a także cynk i kwas krzemowy – składniki, które poprawiają kondycję naszych włosów, skóry i paznokci.

2 uwagi do wpisu “Budyń w wersji light: płatki jaglane + maliny

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s