Placuszki z cukinii i kapusty z jogurtowym dipem

Warzywne placuszki to świetny pomysł na lekką przekąskę w ciągu dnia lub dietetyczną kolację. Cukinia, dzięki temu, że niemal w 90% składa się z wody, jest jednym z najbardziej dietetycznych i lekkostrawnych warzyw. Pomaga też usprawnić przemianę materii, dlatego warto włączyć ją do codziennej diety (zwłaszcza jeśli chcemy zgubić kilka kilogramów 😉 ). Z kolei kapusta to znakomite źródło witaminy C (zawiera jej tyle co cytryna!) oraz ważnych dla zdrowia witamin z grupy B. Znajdziemy w niej także witaminę A, E i K oraz wapń, magnez i potas. Ponadto, tak jak cukinia, jest ona niskokaloryczna! 100 g kapusty zawiera jedynie 40 kcal. Oba warzywa posłużyły mi jako podstawa zdrowych placuszków, które podane z dietetycznym dipem jogurtowym będą pyszną letnią potrawą dla każdego kto chce schudnąć lub utrzymać idealną wagę 🙂

Placuszki z cukinii i kapusty z jogurtowym dipem 

placki z kapustą

SKŁADNIKI:

(na dwie porcje, ok. 8-10 placków)

  • cukinia, 1 średnia szt.
  • kapusta, 150 g
  • pół średniej cebuli lub jedna mała
  • czosnek, 2 ząbki
  • jajka, 2 szt.
  • jogurt naturalny (gęsty), 2 łyżki stołowe
  • mąka pełnoziarnista (np. orkiszowa), 2 łyżki
  • koperek (świeży lub suszony) do smaku
  • pieprz biały

dip jogurtowo-koperkowy: 

  • jogurt naturalny (gęsty), 50 g
  • musztarda (ja użyłam ostrej), 1/2 łyżeczki
  • oliwa z oliwek, 1 łyżeczka
  • pieprz czarny, czosnek granulowany, suszona cebulka (opcjonalnie)
  • suszony koperek, 1 łyżeczka

WYKONANIE:

Kapustę myjemy, osuszamy i drobno siekamy. Następnie przekładamy ją do garnka, zalewamy gorącą wodą (do poziomu kapusty) i gotujemy przez ok. 10 min. Kiedy kapusta zmięknie, odcedzamy ją na durszlaku i odstawiamy do wystudzenia. Cukinię obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Następnie, aby pozbyć się z niej nadmiaru wody, możemy ją lekko posolić i odstawić na ok. 15 min. Po tym czasie cukinię dokładnie osuszamy za pomocą ręcznika papierowego. Cebulę obieramy i drobno szatkujemy. Jeśli używamy świeżego koperku to również należy go drobno posiekać. Do jednej miski przekładamy ugotowaną i wystudzoną kapustę, cukinię, cebulę, koperek i przeciśnięty przez praskę czosnek. W drugiej misce mieszamy dokładnie jajka, jogurt oraz mąkę. Doprawiamy białym pieprzem i całość dokładnie mieszamy. Masę jajeczną przelewamy do warzyw i całość znów dokładnie mieszamy. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i za pomocą łyżki formujemy średniej wielkości placki (dość grube). Placuszki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok. 25 min. aż się przypieką i nabiorą pięknego złotego koloru 🙂

Dip jogurtowo-koperkowy: do miseczki wlewamy jogurt naturalny i mieszamy go z musztardą i oliwą z oliwek. Dodajemy suszony koperek i całość doprawiamy pieprzem, czosnkiem granulowanym i suszoną cebulką (opcjonalnie). Dokładnie mieszamy i tak przygotowanym sosem polewamy nasze placuszki 🙂

placki z kapustą

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s