Jaglanka jogurtowo-bananowa z bakaliami

Kolejny pomysł na zdrowe i syte śniadanie pełne moich ulubionych bakalii! Jaglanka, czyli ciekawa alternatywa dla tradycyjnej owsianki to świetny pomysł na smaczne rozpoczęcie dnia. Na blogu znajdziecie już pomysł na pistacjowy pudding oraz wersję orzechową z pysznym musem śliwkowym. Kasza jaglana to jedna z najzdrowszych kasz, dlatego powinna jak najczęściej gościć na naszych stołach 😉 Jest ona bowiem bogatym źródłem błonnika, składników mineralny takich jak żelazo, a także kwasu foliowego oraz witaminy E! Aby nieco urozmaicić jej smak, pod koniec gotowania dodałam do niej połówkę utartego banana. A do tego przepyszne orzechy, owoce i bakalie. Kilka borówek, odrobinę pestek granatu, migdały, rodzynki i suszone jagody goji – taki mix smakuje wyśmienicie 🙂

Jaglanka jogurtowo-bananowa z bakaliami

jaglanka

SKŁADNIKI:

(na jedną porcję)

  • kasza jaglana, 40 g (ok. 3 płaskich łyżek)
  • jogurt naturalny, 100 g
  • pół średniego banana
  • migdały, 6-7 szt.
  • rodzynki, 10 g (1 płaska łyżka)
  • suszone jagody goji, 10 g (1 płaska łyżka)
  • borówki, 1 czubata łyżka
  • pestki z granatu, 1 czubata łyżka
  • gorzka czekolada (najlepiej by zawierała min. 70% kakao), 1 kostka

WYKONANIE:

Kaszę jaglaną płuczemy dokładnie na sitku i wrzucamy do gotującej się wody (pamiętajcie by wody było 2-2,5 raza więcej niż kaszy). Gotujemy ją pod przykryciem ok. 15-20 min. aż wchłonie cały płyn. Około 3-4 min. przed końcem gotowania kaszy dodajemy rozgniecionego banana i całość dokładnie mieszamy. Gdy kasza będzie już ugotowana, odstawiamy ją na kilka minut pod przykryciem. Rodzynki i suszone jagody goji zalewamy gorącą wodą i odstawiamy na kilka minut pod przykryciem, aż zmiękną i spęcznieją. Migdały i czekoladę drobno kroimy. Do miseczki wlewamy jogurt, nakładamy kaszę i całość posypujemy odcedzonymi bakaliami, pokrojonymi migdałami i czekoladą oraz borówkami i pestkami granatu. Gotowe!

jaglanka

SMACZNEGO!


Kasza jaglana to najstarsza z kasz, którą otrzymuje się z nasion prosa. Wyróżnia się bardzo dużą zawartością białka, a także najwyższą ze wszystkich kasz zawartością witamin z grupy B (B1, B2, B6)! To również cenne źródło żelaza i miedzi dzięki czemu jest szczególnie polecana osobom cierpiącym na anemie. Dzięki temu, że nie zawiera glutenu bez obaw mogą ją jeść alergicy. Na dodatek, jest lekkostrawna i nie uczula! Kasza jaglana sprawdzi się nie tylko jako podstawa słodkich śniadań, ale również jako dodatek do mięs i zapiekanek. Możecie przygotować z niej także pyszne ciasteczka lub pożywne placki np. z bananem 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s