Dietetyczna pizza wegetariańska

Chyba nie ma na świecie osoby, która powiedziałaby, że nie lubi pizzy! Wariacji na jej temat jest bez liku, a danie to jest na tyle wyjątkowe, że w każdej kombinacji smakuje wyśmienicie. Mimo, że pizza kojarzy się z fast foodem, nawet dbając o szczupłą sylwetkę nie musimy rezygnować z tej pysznej potrawy. Dlatego dzisiaj chciałam Wam zaproponować pizzę w wersji light na bazie mąki orkiszowej z dodatkiem mieszanki pysznych i zdrowych warzyw. A zamiast ciężkich i kalorycznych sosów, lekki sos czosnkowy i mozzarella light! Pysznie, smacznie i dietetycznie, czyli tak jak lubimy najbardziej 😉

Dietetyczna pizza wegetariańska 

pizza vege

Porcja (1/4 pizzy): 280 kcal

 44,5 g węglowodanów, 11 g białka, 6 g tłuszczu

SKŁADNIKI:

(forma o średnicy ok. 25 cm)

Ciasto:

  • mąka orkiszowa, 250 g
  • drożdże instant, 5 g (1 łyżeczka)
  • letnia woda, 3/4 szklanki
  • oliwa z oliwek, 1 łyżka

Farsz:

  • brokuł, 80 g
  • cukinia, 80 g
  • pomidor, 80 g
  • czerwona cebula, 50 g
  • papryka żółta, 60 g
  • czosnek, 1 ząbek
  • oliwa z oliwek, 1 łyżka
  • przyprawy: oregano, bazylia, tymianek, pieprz czarny
  • ser mozzarella light. 50 g

Sos czosnkowy:

  • jogurt naturalny gęsty, 100 g
  • serek homogenizowany (naturalny), 1 łyżka
  • czosnek, 1 ząbek
  • przyprawy: czosnek granulowany, pieprz czarny, oregano, suszona papryczka jalapeño

WYKONANIE:

Ciasto:  w misce mieszamy mąkę orkiszową i drożdże instant. Następnie dodajemy letnią wodę i łyżkę oliwy. Zagniatamy ciasto, aż będzie elastyczne. Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na ok. godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Farsz: Brokuły, cukinię i pomidora kroimy w grubą kostkę, cebulę w piórka, a paprykę w paski. Pokrojone warzywa mieszamy z rozdrobnionym czosnkiem, łyżką oliwy i ziołami. Całość pieczemy pod przykryciem w temperaturze 200 stopni przez 20 min. i odstawiamy do przestudzenia.

Gdy ciasto na pizzę wyrośnie, rozwałkowujemy je na cienki placek, układamy w formie do pieczenia i nakłuwamy widelcem. Na wierzch kładziemy wcześniej podpieczone warzywa i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20 min. 5 min. przed końcem pieczenia na wierzch pizzy układamy kawałki sera mozzarella light.

Sos czosnkowy: w miseczce mieszamy gęsty jogurt i naturalny serek homogenizowany. Dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku, przyprawy i całość dokładnie mieszamy.

Gotową pizzą polewamy sosem czosnkowym i pałaszujemy ze smakiem (bez wyrzutów sumienia 😉 ).

pizza vege

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s