Pełnoziarniste kanapki na słodko i na słono

Pełnoziarniste, ciemne pieczywo, makaron i ryż to źródło zdrowych węglowodanów! Dzięki temu, że przygotowuje się je z pełnych ziaren zbóż nie tracą one cennych składników mineralnych tj. kwas foliowy, fosfor, żelazo, magnez czy cynk. Pełne ziarno to także bogactwo błonnika! Dlatego pulchne,  białe kajzerki warto zostawić na półkach sklepowych, a w zamian sięgnąć po ciemną grahamkę, chleb razowy, brązowy ryż lub pełnoziarnisty makaron! Do przygotowania moich kanapek wykorzystałam pełnoziarniste pieczywo żytnie na prawdziwym zakwasie z dodatkiem ziaren słonecznika. Niestety, w sklepach często możemy trafić na tzw. „farbowane lisy”, czyli pieczywo, które na pierwszy rzut oka wygląda na pełnoziarniste, a w rzeczywistości jest przygotowane z białej mąki i zabarwione np. karmelem.

Jak rozpoznać prawdziwe, razowe pieczywo? Musi być ono ciężkie, „mięsiste”, mieć zbitą konsystencję, a po naciśnięciu na nie palcem, powinno wrócić do pierwotnej formy. Jeśli chodzi o kolor, powinien być on szaro-brązowy! Zwracajcie też uwagę na etykiety – im lepszy chleb, tym krótsza lista składników 🙂

Pełnoziarniste kanapki na słodko i na słono

kanapki2

Pełnoziarniste kanapki smakują równie dobrze na słodko jak i na słono! W wersji słodkiej: świeży szpinak, truskawki, pestki dyni i miód gryczany. W wersji słonej: roszponka, świeży ogórek, suszona papryka w płatkach i marynowane cebulki. Którą opcje wybieracie? 🙂

SKŁADNIKI:

  • ciemny chleb pełnoziarnisty, 3 kromki
  • serek bieluch light, 1 łyżka
  • świeży szpinak, mała garść
  • roszponka, kilka listków
  • truskawki, 2 szt.
  • ogórek, kilka plasterków
  • pestki dyni, 1 łyżeczka
  • pestki słonecznika, 1/2 łyżeczki
  • miód gryczany, 1 łyżeczka
  • suszona papryka w płatkach (zielona), 1 łyżeczka
  • marynowane cebulki, kilka sztuk
  • pieprz kolorowy, czosnek granulowany, bazylia

WYKONANIE:

Kromki pełnoziarnistego pieczywa smarujemy serkiem. Na dwóch kromkach układamy liście szpinaku, a na trzeciej kilka listków roszponki. Na kanapkę ze szpinakiem układamy truskawki pokrojone w plasterki, uprażone pestki dyni i słonecznika i całość polewamy miodem gryczanym. Przyprawiamy je też kolorowym pieprzem. W wersji z roszponką układamy plasterki ogórka, a następnie kanapkę posypujemy papryką w płatkach, czosnkiem granulowanym, kolorowym pieprzem oraz bazylią. Serwujemy z odciśniętymi z zalewy cebulkami. Gotowe!

kanapki2

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s