Twarożek, który spala tłuszcz!

Chyba każda z nas zmagała się kiedyś z problemem „kilku zbędnych kilogramów”. Zazwyczaj niechciany tłuszczyk odkłada się w newralgicznych miejscach tj. brzuch, talia, biodra przez co ciężko się go pozbyć. Na szczęście możemy sobie ułatwić zadanie i sięgnąć po naturalne spalacze tłuszczu! Są to przede wszystkim: brokuły, gruboziarniste kasze, chili, pełnotłusty twaróg (bogaty w kwas CLA) oraz cytrusy. Wprowadź je do codziennej diety, a już niedługo będziesz mogła cieszyć się rezultatami 🙂

Przygotowując ten twarożek (idealny jako drugie śniadanie) sięgnęłam właśnie po takie produkty, dzięki którym łatwiej będzie nam pożegnać się z uporczywymi wałeczkami:

  • Pełnotłusty twaróg. Tak tak, to nie żart, żeby pozbyć się tłuszczu trzeba wprowadzić do diety (zdrowy) tłuszcz! Pełnotłusty ser zawiera o wiele więcej kwasu linolowego (CLA) niż chudy twaróg (ten zarezerwujcie sobie na kolacje). Ten związek (występujący w tłuszczu mlecznym) pomaga zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej, za to sprzyja rozwojowi tkanki mięśniowej. Zapobiega on też zmianie glukozy w niechciane wałeczki 😉 Kwas CLA znajdziecie również w pełnotłustym nabiale, wołowinie i jajkach.
  • Chili, bogate w kapsaicynę, której zawdzięcza swój charakterystyczny, pikantny smak. Dzięki niej organizm wydziela więcej ciepła co przyspiesza pracę naszego metabolizmu. W rezultacie tłuszcz jest spalany dużo szybciej. Inne przyprawy, które mają podobne działanie to pieprz cayenne, imbir oraz cynamon.
  • Ogórek – nasz sprzymierzeniec w staraniach o płaski brzuch. Więcej o diecie, dzięki której wyeksponujesz mięśnie brzucha przeczytasz tu.

Twarożek z ogórkiem i chili

twarożek2

SKŁADNIKI:

  • ser tłusty, 100 g
  • ogórek, 100 g
  • oliwa z oliwek, 1 łyżka
  • papryczka chili, 1 szt.
  • ziarna kolendry, 1/2 łyżeczki
  • pieprz kolorowy, czosnek granulowany, suszona cebulka

Opcjonalnie:

  • suszona papryka w płatkach (zielona), 1 łyżeczka
  • suszony czosnek w płatkach, do smaku

WYKONANIE:

Ser ucieramy w miseczce za pomocą widelca.Ogórka ścieramy na tarce o dużych oczkach. Papryczkę chili drobno kroimy (jeśli nie chcecie, aby twarożek był baaardzo pikantny, wcześniej usuńcie gniazdo nasienne) i razem z ogórkiem wrzucamy do sera. Ziarna kolendry ucieramy w moździerzu i dodajemy wraz z pozostałymi przyprawami do naszego twarożku. Na koniec całość polewamy oliwą i dokładnie mieszamy. Opcjonalnie możecie również dodać suszoną paprykę i czosnek w płatkach 🙂 Taki twarożek możecie śmiało zapakować w pojemniczek i zabrać ze sobą do pracy lub szkoły jako drugie śniadanie.

twarożek2

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s