Łosoś z karmelizowaną cebulą

Zaczynając dietę odchudzającą wiele osób uważa, że najlepszym sposobem na ograniczenie kalorii jest zrezygnowanie z kolacji lub sięgnięcie po (jak się wydaje) niegroźne owoce. A to duży błąd! Kolacja jest równie ważna co śniadanie, czy obiad, ale warto przemyśleć to co wieczorem wyląduje na naszym talerzu. Talerz wypełniony owocami nie jest niczym złym, wręcz wskazanym dla zdrowej, zbilansowanej diety jednak nie w formie ostatniego posiłku. Zawarte w owocach cukry, zjedzone przed snem, nie zostaną spalone przez nasz organizm więc odłożą się w tkankę tłuszczową. Dlatego zamiast posiłków bogatych w węglowodany wybierzmy te, które obfitują w białko i zdrowe tłuszcze. Najlepszym wyborem będzie więc chude mięso, ryby, nabiał, jajka i warzywa. Dlatego dzisiejszy pomysł na zdrową i lekką kolację to sałatka z pieczonym łososiem i karmelizowaną cebulą. Łosoś, mimo, że nie należy do najmniej kalorycznych ryb, zawiera wiele zdrowych tłuszczy w tym kwasy omega-3. Dlatego bez wątpienia powinien na stałe zagościć w naszej diecie 😉

Łosoś z karmelizowaną cebulą

łosoś1

Porcja: 235 kcal

26 g białka, 16 g węglowodanów, 8 g tłuszczu

SKŁADNIKI:

  • filet z łososia, 100 g
  • czerwona cebula, 1/2 szt.
  • czosnek, 1 ząbek
  • roszponka, 2 garści
  • pomidorki koktajlowe, 4 szt.
  • miód gryczany, 1 łyżeczka
  • biały ocet winny, 1 łyżka
  • sok z cytryny
  • suszony czosnek w płatkach
  • przyprawy: pieprz cayenne, imbir, kardamon

WYKONANIE:

Łososia skrapiamy sokiem z cytryny i przyprawiamy pieprzem cayenne, imbirem i kardamonem. Tak przygotowaną rybę zapakowujemy szczelnie w folię do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 12 min. Cebulę kroimy w drobną kostkę i smażymy razem z wyciśniętym ząbkiem czosnku na beztłuszczowej patelni przez kilka minut, aż się zarumieni. Następnie dodajemy ocet winny, miód i odrobinę soku z cytryny i całość dusimy na małym ogniu przez kolejne kilka minut (do momentu, aż sos się zredukuje i „oblepi” naszą cebulkę). Na talerzu układamy roszponkę, pokrojone pomidorki koktajlowe i kawałki łososia. Całość polewamy karmelizowaną cebulą i posypujemy suszonymi płatkami czosnku. Gotowe! 🙂

łosoś1

SMACZNEGO!



Czerwona cebula to bogate źródło wielu składników mineralnych tj. sód, potas, wapń, mangan, żelazo, kobalt, miedź, cynk, fosfor, fluor, jod, karoten oraz witamin E, B1, B2, B3, B5, B6, C. Wśród zalet czerwonej cebuli warto wymienić jej wpływ na obniżanie poziomu cukru we krwi oraz jej właściwości odkwaszające organizm. Ma też działanie moczopędne dzięki czemu oczyszcza organizm z toksyn i wspomaga proces odchudzania. Jest też nieco delikatniejsza w smaku od jej białej kuzynki dlatego świetnie komponuje się ze słodszymi dodatkami tj. miód 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s