Dorsz w migdałowej panierce z żurawiną

Ryby rzadko goszczą na talerzu statystycznego Polaka, a to duży błąd! Ze względu na ich właściwości prozdrowotne powinniśmy zjadać je przynajmniej dwa razy w tygodniu. Są one bowiem bogatym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które wspomagają nasz układ nerwowy i odpornościowy. Ponadto, kwasy te mają pozytywny wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci, a na dodatek pobudzają wytwarzanie hormonu szczęścia, czyli serotoniny 😉

Ryby to oczywiście nie tylko źródło zdrowego tłuszczu, ale także witamin (D i A), jodu (ten pierwiastek jest szczególnie ważny dla osób, które chorują na niedoczynność tarczycy!), selenu (silny antyoksydant), wapnia, fosforu i magnezu. Naturalnie są też bogatym źródłem białka. Wśród wielu rodzajów ryb, warto zwrócić uwagę na dorsza. Jako ryba morska dostarczy nam więcej cennych tłuszczy, witamin i pierwiastków niż ryba słodkowodna. Na dodatek, dorsz jest lekkostrawny i dlatego poleca się go osobom będącym na diecie. Jego delikatne, białe mięso nie wymaga długiej obróbki, a jego smak świetnie komponuje się zarówno z dodatkami wytrawnymi jak i słodkimi sosami. Dlatego postanowiłam podać go z sosem żurawinowym, którego słodko-kwaskowaty smak świetnie komponuje się z tą delikatną rybą. Samego dorsza zaś przygotowałam w migdałowej panierce. Migdały nazywane są „najszlachetniejszymi orzechami” jako, że zawierają najwięcej witaminy B2, E oraz błonnika spośród wszystkich orzechów. Zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe sprzyjają też odchudzaniu ponieważ regulują nasz metabolizm i zapobiegają odkładaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Dlatego podkręćmy dwukrotnie nasze wysiłki o szczupłą sylwetkę i przygotujmy na obiad dorsza w migdałowej panierce! 🙂

Dorsz w migdałowej panierce z żurawiną

dorsz2

SKŁADNIKI:

  • filet z dorsza, 135 g (ok. 2 małe filety)
  • mąka migdałowa, 10 g (ok. 2 łyżek)
  • jajko, 1 szt.
  • ryż brązowy, 50 g
  • fasolka szparagowa, 130 g

sos żurawinowy:

  • suszona żurawina, 15 g (ok. 1 czubatej łyżki)
  • sok z połowy pomarańczy
  • biały ocet winny, 1 łyżka

WYKONANIE:

Mrożoną fasolkę szparagową przygotowałam w parowarze (czas gotowania to ok. 12 min). Ryż wrzucamy na gotującą się wodę i gotujemy na małym ogniu ok. 15-18 min. Dorsza myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i skrapiamy sokiem z cytryny. W miseczce rozbijamy jajko i moczymy w nim rybę, a następnie obtaczamy ją w mące migdałowej. Tak przygotowaną rybę smażymy na patelni beztłuszczowej przez ok. 2 min. z każdej strony. Sos: do rondelka wlewamy sok z połowy pomarańczy, drobno pokrojoną żurawinę i ocet. Całość gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem przez ok. 5 min. aż zredukuje się o połowę. Gotowe!

Tak prezentuje się nasz migdałowy dorsz w sosie żurawinowym:

dorsz1

A tak gotowe danie 😉

dorsz2

SMACZNEGO!

*Takie danie sprawdzi się też fantastycznie jako dietetyczna kolacja: wystarczy, że wieczorem zrezygnujesz z żurawinowego sosu i ryżu, a uzyskasz zdrową, białkową kolację, która pomoże Ci schudnąć lub utrzymać szczupłą sylwetkę 😉


Nie masz w domu mąki migdałowej? Wystarczy, że za pomocą blendera lub młynka  do kawy zmielisz całe migdały lub migdały w płatkach i gotowe! Tak przygotowaną mąkę możesz wykorzystać nie tylko do przygotowania zdrowej panierki, ale również jako składnik naleśników, placków, ciasteczek lub jako posypkę do jogurtowych deserów 🙂

2 uwagi do wpisu “Dorsz w migdałowej panierce z żurawiną

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s