Sałatka z jarmużem, pomarańczą i awokado

Przedpołudnie to idealny czas na drugie śniadanie i prawdziwą bombę… witaminową! To najlepsza pora dnia na jedzenie świeżych owoców, ale żeby nie było zbyt nudno, zamiast tradycyjnej sałatki owocowej – sałatka z jarmużem, awokado i pomarańczą! Cytrusy to znakomite źródło witaminy C oraz błonnika pokarmowego, który korzystnie wpływa na przemianę materii. Jedzenie pomarańczy, mandarynek i grejpfrutów jest szczególnie polecane osobom, które chcą stracić nadprogramowe kilogramy 😉 W sałatce znajdziemy też sezam i pestki dyni, czyli cenne źródło magnezu, żelaza i cynku. Smacznego!

Sałatka z jarmużem, awokado i pomarańczą

sałatka jarmuż pomarańcza

SKŁADNIKI:

  • pomarańcza, 1 szt.
  • pół awokado
  • jarmuż, 1 garść
  • roszponka, 1 garść
  • pestki dyni, 1 łyżka
  • sezam, 1 łyżeczka
  • oliwa z oliwek, 1 łyżeczka

WYKONANIE:

Pomarańczę obieramy i kroimy na małe kawałki. Awokado przecinamy wzdłuż na pół, przekręcamy i wydrążamy miąższ z połowy owocu. Do miseczki wrzucamy umyty jarmuż i roszponkę. Dodajemy pokrojone kawałki awokado i pomarańczy i całość posypujemy prażonymi pestkami dyni i sezamem. Na koniec sałatkę skrapiamy oliwą z oliwek. Gotowe!

sałatka jarmuż pomarańcza

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s