Dietetyczne kluski leniwe

Kto powiedział, że dietetyczna potrawa nie może być podana na słodko? Jako, że uwielbiam wszelkiego rodzaju słodkie placki, kluski i pierogi to często kombinuję jakby tu przemycić nieco słodyczy do dań, które tradycyjnie nie mają zbyt wiele wspólnego z dietetycznym jedzeniem. Na moim blogu znajdziecie już przepis na lajtowe leniwe (bez mąki i cukru) jednak dziś chciałam Wam pokazać kolejny sposób na ich przygotowanie. Oczywiście także dietetyczny!

Głównymi składnikami moich pierożków, oprócz białego sera, są otręby i mąka owsiana. Nowością jest za to użycie budyniu waniliowego bez cukru oraz stewii, która dosłodzi każde danie, a nie doda mu kaloryczności! Takie kluski, polane jogurtem z odrobiną miodu sprawdzą się znakomicie jako dietetyczna kolacja (a to dzięki dużej zawartości białka w stosunku do liczby węglowodanów i tłuszczy) lub śniadanie (rano możemy je śmiało serwować z bakaliami lub świeżymi owocami). Na dodatek ich przygotowanie jest naprawdę błyskawiczne, zatem do dzieła!

Dietetyczne kluski leniwe

kluski

Porcja (bez dodatków): 288 kcal

39 g białka, 18 g węglowodanów, 5 g tłuszczu

SKŁADNIKI:

  • ser biały chudy, 150 g
  • otręby owsiane, 7 g (1 płaska łyżka)
  • mąka owsiana, 7 g (1 płaska łyżka)
  • budyń waniliowy bez cukru, 10 g (1 czubata łyżka)
  • jajko, 1 szt.
  • stewia (ja użyłam suszonych listków), 1 płaska łyżeczka

Dodatki:

  • jogurt naturalny gęsty, 100 g
  • miód gryczany, 1/2 łyżeczki
  • starte orzechy np. brazylijskie (opcjonalnie)

WYKONANIE:

Do miseczki wrzucamy ser i rozdrabniamy go dokładnie widelcem. Następnie dodajemy jajko i budyń (proszek) i dalej ucieramy. Wsypujemy otręby, mąkę oraz pokruszone listki stewii i całość ponownie mieszamy. W garnku zagotowujemy ok. 0,5 litra wody. Za pomocą małej łyżeczki z masy formujemy kluski i wrzucamy je na wrzątek dotykając dna garnka (dobrze jest też zamoczyć najpierw łyżeczkę w wodzie, aby kluski lepiej się od niej odklejały). Kiedy kluski wypłyną na powierzchnię gotujemy je jeszcze ok. 2 min, a następnie odcedzamy na durszlaku i przelewamy chłodną wodą. W miseczce mieszamy jogurt z miodem (możemy też dodać kilka startych orzechów np. brazylijskich) i polewamy nim nasze leniwe. Gotowe!

Do leniwych znakomicie pasuje też posypka z kakao, cynamonu lub wanilii 🙂

kluski

SMACZNEGO!


Nie masz w domu mąki owsianej? Żaden problem! Wystarczy, że za pomocą blendera lub młynka do kawy zmiksujesz płatki owsiane! Tak powstały proszek możesz wykorzystywać zamiast zwykłej mąki do przygotowania zdrowych i dietetycznych placków, naleśników lub klusek leniwych 😉

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s