Zielona sałatka z roszponką, kiwi i awokado

Drugie śniadanie to bez wątpienia podstawa zdrowej diety. Niezależnie od tego czy jesteśmy na diecie odchudzającej, czy też po prostu chcemy się zdrowo odżywiać, ten posiłek jest niezbędny do tego, by uzyskać lub utrzymać wymarzoną wagę. Pozwala on bowiem uniknąć napadu wilczego głodu w godzinach popołudniowych przez co nie zjemy zbyt obfitego obiadu (którego później nie będziemy w stanie w pełni spalić). Regularność posiłków pozwala również rozruszać nas metabolizm przez co gubienie kolejnych kilogramów przyjdzie nam z większą łatwością 😉 Idealnym pomysłem na drugie śniadanie są wszelkiego rodzaju sałatki, zupy krem lub owoce. Dzisiejsza propozycja szybkiego lunchu, który z łatwością możecie zabrać ze sobą do pracy lub szkoły to zielona sałatka z roszponką, kiwi i awokado. Do tego prosty dressing z oliwy z oliwek i soku z limonki, ser feta i płatki migdałów. Słodko-słona sałatka, która dostarczy nam zdrowej energii, aż do obiadu!

Zielona sałatka z roszponką, kiwi i awokado

zielona sałatka

SKŁADNIKI:

  • roszponka, 50 g
  • awokado, 1/2 owocu
  • kiwi, 1 szt.
  • ser feta, 20 g
  • płatki migdałowe, 5 g
  • oliwa z oliwek, 1 łyżeczka
  • sok z limonki, 1 łyżeczka
  • bazylia, oregano

WYKONANIE:

Roszponkę płuczemy i dokładnie odsączamy. Awokado przecinamy wzdłuż na pół, przekręcamy i łyżeczką wyjmujemy miąższ. Następnie kroimy go w kostkę i dodajemy do roszponki. Kiwi obieramy i również kroimy w kostkę. Do sałatki dodajemy kostki sera feta i płatki migdałów. Całość polewamy łyżeczką oliwy z oliwek i skrapiamy sokiem z limonki. Na koniec sałatkę posypujemy odrobiną bazylii i oregano. Gotowe!

zielona sałatka

SMACZNEGO!


Roszponka bez wątpienia powinna być ulubioną rośliną osób będących na diecie. Nie dość, że jest niskokaloryczna (100 g to tylko 21 kcal!) to dodatkowo znajdziemy w niej całe mnóstwo witamin (C, B6, B1, B2 oraz beta karoten) oraz składników mineralnych (żelazo, potas, miedź, cynk, wapń). Roszponka pobudza trawienie i wpływa korzystnie na nasz układ nerwowy przez co ma działanie uspakajające. Z kolei kiwi to cenne źródło witamin z grupy B, witaminy C, K i E oraz składników mineralnych tj. fosfor, potas, magnez czy kwas foliowy. Podobnie jak roszponka kiwi jest niskokaloryczne (100 g zawiera jedynie 60 kcal), za to zawiera dużo błonnika. Ja uwielbiam je wykorzystywać np. do przygotowania pysznego musu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s