Kuskus z kurczakiem i sałatką z mango

Kuskus to podstawowy składnik kuchni afrykańskiej i orientalnej. Smakuje fantastycznie zarówno na ciepło jak i na zimno, dzięki czemu idealnie nadaje się jako podstawa obiadu na wynos. Nawet jeśli nie będziemy mieli go jak podgrzać to danie nie straci nic ze swojego wyjątkowego smaku. Ponadto, kasza ta, jako narodowe danie Marokańczyków, świetnie komponuje się z owocowo-warzywnymi dodatkami. W dzisiejszej odsłonie jest to sałatka z mango, pora i chili oraz soczysta pierś z kurczaka. Taki obiad, nawet na zimno, smakuje znakomicie, a jego przygotowanie jest naprawdę błyskawiczne! Zatem do dzieła 🙂

Kuskus z kurczakiem i orientalną sałatką z mango

kuskus

SKŁADNIKI:

(na jedną porcję)

  • pierś z kurczaka, 130 g
  • kasza kus kus (tym razem użyłam razowej bio), 50 g
  • mango, 100 g
  • por, 30 g
  • mała papryczka chili, 1 szt.
  • sok z cytryny
  • pieprz czarny
  • przyprawa kamis „fit up” do drobiu

WYKONANIE:

Pierś z kurczaka oczyszczamy, myjemy i obtaczamy w przyprawie do drobiu (np. „fit up! do drobiu” która nie zawiera soli). Tak przygotowane mięso zawijamy w folię do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 min. Kuskus razowy, tak jak tradycyjny, zalewamy wrzątkiem (1 cm ponad poziom kaszy) i odstawiamy na kilka minut pod przykryciem, aż wchłonie cały płyn. Przed zalaniem możemy dodać do niego szczyptę pieprzu cayenne. Mango obieramy i kroimy w kostkę. Pora kroimy w krążki i dodajemy do owocu. Papryczkę chili pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy na drobne kawałki. Wszystko dokładnie mieszamy i skrapiamy sokiem z cytryny (lub limonki) oraz posypujemy szczyptą pieprzu. Upieczonego kurczaka kroimy w kostkę i mieszamy z kaszą i sałatką z mango. Gotowe!

Mój kuskus już zapakowany do zabrania na zajęcia 😉

A z sałatką z mango, pora i chili idealnie nadaje się jako danie na zimno!

kuskus

SMACZNEGO!


Mango to jeden z moich ulubionych owoców! Jest cennym źródłem witaminy C oraz witamin z grupy B, które wzmacniają nasz układ nerwowy i odpornościowy. Zawiera też witaminę A i E, która z kolei wpływa korzystnie na skórę. Mango jest też bogate w cenne składniki mineralne: miedź, potas i magnez. Znajdziemy w nim również błonnik, który jest nieocenionym sprzymierzeńcem osób będących na diecie. Nic tylko wcinać ze smakiem 😉 Ten owoc sprawdzi się bowiem nie tylko jako podstawa orientalnej sałatki obiadowej, ale także jako składnik pysznych koktajli, sałatek, czy jako dodatek do śniadań.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s