Dorsz w migdałowej panierce z żurawiną

Ryby rzadko goszczą na talerzu statystycznego Polaka, a to duży błąd! Ze względu na ich właściwości prozdrowotne powinniśmy zjadać je przynajmniej dwa razy w tygodniu. Są one bowiem bogatym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które wspomagają nasz układ nerwowy i odpornościowy. Ponadto, kwasy te mają pozytywny wpływ na wygląd skóry, włosów i paznokci, a na dodatek pobudzają wytwarzanie hormonu szczęścia, czyli serotoniny 😉

Czytaj dalej

Reklamy

Falafel w wersji light

Falafel to jedno z najpopularniejszych dań wegetariańskich, charakterystyczne dla kuchni krajów arabskich. Pod tą egzotyczną nazwą kryją się aromatyczne kotleciki z ciecierzycy, podawane jako samodzielne danie lub jako bezmięsny wariant kebabu. Mimo, że mogą kojarzyć się fast food’owo to bez trudu przygotujecie lekką wersję tej niezwykle smacznej potrawy! Wystarczy, że zamiast smażyć naszego falafela w głębokim tłuszczu, upieczecie go w piekarniku. W wersji light warto zastąpić bardziej kaloryczny chlebek pita, surówką marchewkowo-porową, a całość polać jogurtowym sosem z czosnkiem i miętą. Falafel w takim wydaniu to znakomity pomysł na dietetyczny obiad.

Czytaj dalej

Sałatka z jarmużem, pomarańczą i awokado

Przedpołudnie to idealny czas na drugie śniadanie i prawdziwą bombę… witaminową! To najlepsza pora dnia na jedzenie świeżych owoców, ale żeby nie było zbyt nudno, zamiast tradycyjnej sałatki owocowej – sałatka z jarmużem, awokado i pomarańczą! Cytrusy to znakomite źródło witaminy C oraz błonnika pokarmowego, który korzystnie wpływa na przemianę materii. Jedzenie pomarańczy, mandarynek i grejpfrutów jest szczególnie polecane osobom, które chcą stracić nadprogramowe kilogramy 😉 W sałatce znajdziemy też sezam i pestki dyni, czyli cenne źródło magnezu, żelaza i cynku. Smacznego!

Czytaj dalej

Dietetyczne kluski leniwe

Kto powiedział, że dietetyczna potrawa nie może być podana na słodko? Jako, że uwielbiam wszelkiego rodzaju słodkie placki, kluski i pierogi to często kombinuję jakby tu przemycić nieco słodyczy do dań, które tradycyjnie nie mają zbyt wiele wspólnego z dietetycznym jedzeniem. Na moim blogu znajdziecie już przepis na lajtowe leniwe (bez mąki i cukru) jednak dziś chciałam Wam pokazać kolejny sposób na ich przygotowanie. Oczywiście także dietetyczny!

Czytaj dalej

Dietetyczny fast food

Kto z nas nie lubi frytek albo hamburgerów! Niestety popularne fast foody to prawdziwe bomby kaloryczne więc jedzone zbyt często od razu odkładają się w zbędną tkankę tłuszczową. Na szczęście jest na to rada! Tradycyjne dania znane z barów szybkiej obsługi możemy przygotować w równie smacznej, ale dietetycznej wersji! Dzisiaj pomysł na hamburgery z ciecierzycą oraz frytki z selera! Własnoręcznie przygotowana bułeczka z mąki orkiszowej to zdecydowanie lżejsza alternatywa dla tradycyjnych hamburgerowych bułek. Tym razem w zastępstwie mięsa – burgery z ciecierzycy i kukurydzy pełne aromatycznych ziół. A zamiast tradycyjnych ziemniaczanych frytek ich dietetyczny odpowiednik przygotowany z selera! Takie frytki możemy jeść bez wyrzutów sumienia ponieważ seler ma tylko 40 kalorii w 100 gramach i niski indeks glikemiczny (dzięki czemu jest idealny dla osób które się odchudzają). Dietetyczny fast food? To możliwe!

Czytaj dalej

Indyk w mandarynkach

Będąc na diecie najczęściej sięgamy po mięso z kurczaka. Warto jednak urozmaicić swoje dietetyczne menu również o indyka, którego mięso jest jeszcze delikatniejsze. Idealnie komponuje się z owocami, dlatego dziś postanowiłam podać go z mandarynkami i rozmarynem. Aby nadać mu nieco bardziej wyrazistego smaku polecam kurkumę. Dodałam ją również do brązowego ryżu, aby nabrał nieco żółtego koloru 😉 Ta przyprawa obok pieprzu cayenne i imbiru wspaniale wpływa na metabolizm i przyspiesza spalanie kalorii! Jako dodatek do takiego obiadu proponuję purée z groszku (przepis na jego wykonanie znajdziecie tu). Słodkawy smak groszku idealnie komponuje się z mandarynkami! A całość smakuje naprawdę fantastycznie! 🙂

Czytaj dalej