Polenta z owocami

Szybki przepis na zdrowe, smaczne i syte drugie śniadanie: polenta na słodko! Kaszka kukurydziana może być wykorzystana nie tylko jako dodatek do obiadu (sprawdź przepis na „oszukane ziemniaki”), ale również jako podstawa słodkich przekąsek. W towarzystwie mleka kokosowego i owoców będzie smaczną alternatywą dla dietetycznych koktajli lub sałatek 🙂 Możemy ją zjeść w wersji na ciepło jako śniadanie lub zostawić ją do wystudzenia i zjeść w porze lunchu. W obu wariantach smakuje przepysznie!

Polenta z owocami

polenta owocowa2

SKŁADNIKI:

  • kaszka kukurydziana, 20 g
  • mleko kokosowe light, 100 ml
  • miód gryczany, 1 łyżeczka
  • mango, 100 g (pół owocu)
  • truskawki 100 g (ok. 5 owoców)
  • woda mineralna, 2 łyżki
  • orzechy nerkowca, 3 szt.
  • mięta

WYKONANIE:

W garnuszku podgrzewamy mleko kokosowe i doprowadzamy do wrzenia. Następnie wrzucamy do niego kaszkę kukurydzianą. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod przykryciem kilka minut, aż kaszka wchłonie mleko (od czasu do czasu mieszając). Kiedy będzie gotowa dodajemy łyżeczkę miodu i dokładnie mieszamy. Do drugiego garnuszka wrzucamy pokrojone w kostkę mango i truskawki. Zalewamy je dwiema łyżkami wody i dusimy na małym ogniu (od czasu do czasu mieszając). Kiedy owoce zmiękną i puszczą sok mieszamy je z ugotowaną kaszą. Całość przekładamy do miseczki i posypujemy miętą. Ja na koniec dodałam też kilka pokruszonych orzechów nerkowca.

polenta owocowa

Polenta w wersji na wynos prezentuje się równie apatycznie 😉

polenta owocowa3

SMACZNEGO!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s