Kruche ciasteczka bez mąki i cukru!

Kto z nas nie lubi pochrupać czegoś słodkiego popijając poranną kawę? Ja uwielbiam chociaż należę do tych osób które piją mleko z kawą, a nie kawę z mlekiem 😉 Jednak podczas odchudzania wszystkie ciastka z kremem, herbatniki albo czekoladki muszą iść w odstawkę. Co wtedy? Tony cukru, mąki i lukru zastąpmy produktami, które nie tylko osłodzą nam poranną kawę, ale też wspomogą nasz metabolizm w walce o szczuplejszą sylwetkę. Orzechy, migdały, bakalie i miód mimo, że mają dużo kalorii, są też świetnymi „wspomagaczami” diety odchudzającej. Zawarte w nich substancje zapobiegają gromadzeniu tkanki tłuszczowej, dlatego spożywane regularnie i w rozsądnych ilościach są bardzo wartościowe dla naszego organizmu. A przy tym są bardzo smaczne! Dlaczego więc nie wykorzystać ich do osłodzenia sobie życia na diecie? Ja użyłam ich do zrobienia kruchych ciasteczek, które możemy jeść bez wyrzutów sumienia ponieważ nie zawierają ani mąki ani cukru!

KRUCHE CIASTECZKA Z BIAŁYM SEREM I MUSEM Z SUSZONYCH DAKTYLI

ciasteczko2

SKŁADNIKI:

(proporcje na ok. 7 ciasteczek)

  • otręby granulowane z żurawiną, 35 g
  • orzechy laskowe, 10 g
  • orzechy włoskie, 10 g
  • migdały, 10 g
  • miód gryczany, 1 łyżeczka
  • jajko, 1 szt.
  • proszek do pieczenia, 1/3 łyżeczki
  • daktyle suszone, 20 g
  • ser biały chudy, 50 g

WYKONANIE:

Orzechy i migdały drobno kroimy i blendujemy razem z otrębami. Przekładamy do miseczki i dodajemy proszek do pieczenia, żółtko i łyżeczkę miodu. Całość dokładnie ucieramy widelcem. Białko ubijamy na sztywno i delikatnie dodajemy do masy orzechowej. Dokładnie mieszamy. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formujemy ciasteczka i pieczemy ok. 10 min (aż będą miały złoto-brązowy kolor).

ciasteczka3

W tym czasie do miseczki wrzucamy pokrojone daktyle i zalewamy niewielką ilością gorącej wody. Odstawiamy je na kilka minut, żeby zmiękły, a następnie miksujemy do uzyskania konsystencji musu. Na gotowe ciasteczka nakładamy ser i polewę daktylową.

ciasteczko1a

Ciasteczka są chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku – jak dla mnie idealne 🙂 A w wersji na zimno smakują fantastycznie jako dodatek do gorącej kawy lub kakao. Smacznego! 🙂


Miód to smaczna i zdrowa alternatywa dla cukru. Jest uznawany za naturalną i korzystną dla naszego organizmu słodycz. Wpływa na większą odporność organizmu dlatego jedząc go regularnie ustrzeżemy się przeziębieniom lub innym dolegliwością. Wśród wielu rodzajów miodu warto zwrócić uwagę na miód gryczany. Jest on wskazany zwłaszcza dla osób aktywnych, które intensywnie ćwiczą (a ruch i ćwiczenia fizyczne to przecież nieodzowny element odchudzania 😉 ). Dlatego zamiast tradycyjnego cukru, używajmy go do słodzenia herbaty, wypieków czy np. porannej owsianki.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s