Piankowe placki z orzechami

Dbając o naszą wagę, warto pamiętać, że najlepszym wyborem na kolację są produkty bogate w białko. Chude mięso, ryby, nabiał – właśnie po te produkty powinniśmy sięgać przygotowując wieczorny posiłek. Dzisiaj propozycja na słodko, placki bez mąki i cukru! Do ich przygotowania użyłam smakowej odżywki białkowej, ale równie dobrze możemy do nich wykorzystać łyżeczkę naturalnego kakao i odrobiny miodu, aby nadać im słodki posmak. Gotowe placki mają pyszną piankową konsystencję i o wiele mniej kalorii niż te smażone na tłuszczu.

placuszki1

SKŁADNIKI:

(Porcja ok. 5-6 małych placków)

– jajko, 1 szt.

– odżywka białkowa o smaku kokosowo-czekoladowym, 15 g (lub 1 płaska łyżeczka kakao i 0,5 łyżeczki miodu)

– proszek do pieczenia, 1/4 łyżeczki

Dodatki: serek naturalny light (80 g), ulubione orzechy (10 g), suszone jagody goji, wiórki kokosowe

WYKONANIE:

Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko ucieramy z odżywką białkową (lub kakao i miodem) i proszkiem do pieczenia. Białko ubijamy na sztywno i dodajemy masę z żółtek. Całość miksujemy do uzyskania kremowej konsystencji. Na rozgrzaną patelnie beztłuszczową wylewamy ok. 2 łyżek kremu (porcja na jeden placek) i smażymy na bardzo małym ogniu pod przykryciem ok. 2 min z każdej strony. Dodatki: do serka wsypujemy wiórki kokosowe i smarujemy nim gotowe placuszki. Na koniec posypujemy je pokruszonymi orzechami i suszonymi jagodami goji. Lekko, smacznie i dietetycznie! Smacznego!

placuszek2


Orzechy nie kojarzą nam się z dietetyczną przekąską i raczej nie sięgamy po nie będąc na diecie. Błąd! Jedzone w małych ilościach mogą nam pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wykorzystać możemy je w każdym posiłku (na śniadanie z muesli, na drugie śniadanie jako dodatek do sałatki owocowej, na obiad jako dodatek do mięs, a na kolacje np. do sałatki warzywnej z kurczakiem). Mimo, że orzechy są bardzo kaloryczne (dlatego w ciągu dnia powinniśmy spożywać ich nie więcej niż garść) to warto pamiętać, że są też bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe które z kolei mają bardzo dobry wpływ na nasz metabolizm! Przy aktywnym treningu sięgaj przede wszystkim po migdały, orzechy nerkowca i orzechy włoskie (zawierają dużo białka). Dobrym wyborem będą też orzechy laskowe i pistacje.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s